Followers

Archive for July 2009

Nur KAsih




Lewat ini ku rasakan
Kasih kian ku dambakan
Resah hati yang ku pendam
Pada takdir dan harapan

Detik waktu dan suratan
Siapa tahu ketentuan
Ku mencari cahayanya
Dalam bayang kegelapan

Nur kasih
Nur kasih

Nasib hidup dan pilihan
Lain hukum setiap insan
Mengharapkan perjalanan
Dalam maya kesamaran

Nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana masih
Mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Ooo kasih
Nur kasih
Oh nur kasih
Nur kasih

Aku kembali kerana
Masih mencari yang hakiki
Sinar pasti
Janji suci yang abadi

Nur nur ya nur kasih
Nur ya nur kasih
Nur nur kasih
Nur kasih

Posted in , | 1 Comment

Barney Time!!!!

Arini dok umah teman Sheena ler...
Daddy dier ader beli CD baru utk cheena tgokk..
Tgok Barney together with ibu..
layankan ajerr...

citer aper nih....??

nak nari2 mcm Barney lehh?
boleh cayanggg...


ibu buat aper tuhh?
meh ler join Sheena buat Barney dance..


hhuhuh..da bosann..
ibu tak joinnn...


last2 kaco ibu wat keje
lagi best...
(da mcm Taliban kater Aunty dierr)
jahat tull

nie model Smooch

Posted in , , | 2 Comments

KFC...huhuhu

Lamer da tak buat entry about my lil princess sorg nihh
soo...nie ader nice moment nak share will u all

last week gi shopping brg2 dapur kat TESCO Setia Alam..
bawak Sheena skali...(maner leh tinggal)
before membeli-belah..
bawak my sister (tim) gi mkn..dier puasa
gi la melantak kat KFC...
amik tempat hen letak Sheena dlm baby chair...
bukan main suker dier..
huhuhu
so enjoy la few pic yg sempat disnap by me...


huhuh..bestnyer dok sini ibu...
Sheena nak order gak!!!

nak nak nak..
(sambil gok ibu n aunty mkn)


eeee..maner Sheena nyer meal niee...
nggggeeee

Posted in , , | Leave a comment

Perginya seorang Bintang...'Yasmin Ahmad'


Seamalm aku terkejut sgt biler dapt berita ckap pasal Yasmin Ahamd sudah kembali ke Rahmatullah...Ya'Allah betul ker aper yang aku dengar...
Yasmin Ahmad is one of my Fevorute Director & Filem Maker...
lepas nie sure tak dapt nk tgok filem yang seperti Yasmin Ahamad Buat...
Maner nak dapt Pengarah Filem & iklan yang unik seperti Yasmin Ahmad..
Aku rasa dlm Malaysia nie yang ada hanya Yasmin Ahmad...

Siapa akan gantikan Yasmin Ahmad...?
Jawapan nyer tida yang mampu menandingi Yasmin Ahmad..
pada aku dia seorang pengarah yang sentiasa menpuanyai idea yang menarik
(outside the box)
mutu penggambaran yang baik,cantik & menarik
(pada mata aku Unik)

Walaupun dia tidak mengenali aku..
tidak serap teman temanya yang lain...
tapi aku amat menghargai jasa filem yang dilakukan nya...
most of filemnyer aku tonton + dvd..
tapi aku dapat rasakan...
kehilangannya amat besar dlm industri perfileman..

walau apa pun..yang hidup pasti akan mati...
semua mausia akan merasai mati...
mungkin esok lusa hari kita....
"Rest in Peas Yasmin Ahmad"
semoga rohnya tergolong dalam golangan yang direhai allah...

*-Al-Fatihah-*


Posted in , | Leave a comment

HARI RAYA PROMOTION FROM SMOOCH



sempena bulan mulia akan menjelma tahun ini
Kami di Smooch Bakal Mengadakan Promosi hebat bagi semua pelanggan
yang melanggani barangan dari SMOOCH.


SMOOCH bakal meyediakan pelbagai koleksi yg
terkini & menarik sempena menyambut Hari Lebaran tahun ini.

Jadi nantikan koleksi dari kami
pelbagai tawaran dan hadiah percuma bakal
anda miliki dari kami..

Posted in | Leave a comment

Ahlan Wasahlan Ya RAAMADHAN



AssalamualikumWarahmatullahiWabarakatuh'

Ramadhan merupakan bulan yang penuh berkat mula mendekati kita. Bila dicongak-congak, kira-kira lagi tiga minggu semua umat islam di Malaysia akan menyambut kedatangan Bulan Ramadhan yang mulia. Kedantangannya memberi bahagia dan kegembiraan kepada seluruh umat Islam. Walaupun tidak dinafikan ada juga insan-insan yang mengeluh dengan kedatangan bulan ini. Keluhan dan kegembiraan itu tergambar melalui kesanggupan atau tidak untuk berpuasa pada bulan tersebut. Berpuasa satu bulan berturut-turut bukanlah perkara mudah, hanya mereka yang beriman dan bertaqwa kepada Allah dapat melaksanakannya dengan sempurna.

Disebabkan itu Allah menjanjikan Syurga kepada mereka yang berpuasa dengan sempurna pada bulan tersebut. Perkara ini dinyatakan oleh Rasulullah dalam sebuah hadith yang direkodkan oleh Imam Bukhar," Barang siapa yang beriman dengan Allah dan Rasul-Nya, dan mendirikan solat, dan berpuasa di bulan ramadhan, maka telah layak baginya untuk dimasukkan oleh Allah ke dalam syuga"Memang benar, ada juga diantara kita yang dapat berpuasa sebulan penuh, tetapi puasanya itu hanyalah sekadar menahan diri daripada lapar dan dahaga. Tidak lebih daripada itu, sehingga perkara ini pernah di sebut oleh Rasulullah dalam sebuah hadith yang bermaksud, “Berapa banyak orang yang berpuasa, tiada apa dari puasanya melainkan menahan dari makan dan minum"(Shahih Attarghib : 1076,1077). Namun persoalannya adakah kita sudah bersedia untuk mengharungi ujian dan cubaan pada bulan Ramadhan?

Kita tinggalkan persoalan tersebut kepada diri kita sendiri. Tanyalah iman kita, tanyalah dirikita. Adakah kita gembira dengan kedatangannya atau risau dan resah akan kedatangan bulan yang penuh keberkatan ini. Keberkatan dan kemulian bulan ini banyak Allah perlihatkan melalui beberapa peristiwa penting dalam keimanan umat Islam.

Antaranya ialah pada bulan ini Allah telah menurunkan Al-Quran, sepertimana yang dijelaskan oleh-Nya dalam surah Al-Baqarah ayat 185, “Bulan ramadhan, bulan yang diturunkan padanya (permulaan) Al-Quran sebagai petunjuk bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeza (antara haq dan batil), barang siapa antara kamu yang hadir (di negeri tempat tinggalnya) di bulan itu, maka hendaklah dia berpuasa pada bulan itu.."

Selain daripada itu, Allah mengurniakan pada bulan ini dengan Lailatul Qadr, iaitu malam yang lebih baik daripada 1000 bulan. Kata Allah dalam surah al-Qadr ayat 1-3, “Sesungguhnya, kami telah menurunkannya (Al-Quran) pada lailatul qadr. Dan tahukah kamu apakah lailatul qadr itu? Lailatul Qadr itu adalah lebih baik dari seribu bulan"

Selain daripada kelebihan-kelebihan dan keistimewaan yang Allah kurniakan pada bulan Ramadhan. Allah tidak pernah melupakan ganjaran kepada hamba-hamba-Nya yang sabar dan sentiasa tunduk kepada-Nya dalam meniti bulan Ramadhan. Allah telah menjanjikan ganjaran setiap kebaikan hambanya dengan 10 kali ganda pahala berbanding pada bulan-bulan yang lain. Selain itu Allah memuji-muji hambanya yang berpuasa semata-mata untuk Dia dengan mengatakan bahawa bau mulut-mulut hamba-Nya yang berpuasa sama dengan bau minyak Kasturi.


Antara keistimewaan lain pada bulan Ramadhan adalah:

1. Pada bulan Ramadhan diturunkan Al-Qur'an sebagai petunjuk bagi umat manusia dan berisi keterangan-keterangan tentang petunjuk dan pembeza antara yang haq dan yang bathil.

2. Pada bulan ini disunatkan solat tarawih, yakni solat malam pada bulan Ramadhan, untuk mengikuti jejak Rasulullah, para sahabat dan Khulafa’ Rasyidin. Ini berdasarkan Sabda Nabi s.a.w, "Barangsiapa mendirikan solat malam Ramadhan kerana iman dan mengharap pahala (dari Allah) niscaya diampuni dosa-dosanya yang telah lalu."

3. Pada bulan ini terdapat Lailatul Qadar (malam mulia), iaitu malam yang lebih baik daripada seribu bulan, atau sama dengan 83 tahun 4 bulan. Malam di mana pintu-pintu langit dibukakan, do'a dikabulkan, dan segala takdir yang terjadi pada tahun itu ditentukan.Berdasarkan Sabda Nabi s.a.w, “Barangsiapa mendirikan shalat pada Lailatul Qadar kerana iman dan mengharap pahala, dari Allah niscaya diampuni dosa-dosanya yang telah lalu."

4. Pada bulan ini pintu-pintu Syurga dibuka, pintu-pintu Neraka ditutup dan para syaitan diikat. Sepertimana hadith yang direkodkan oleh Imam Bukhari dan Muslim, " Apabila tiba Ramadhan; telah dibuka pintu-pintu syurga, telah ditutup pintu-pintu neraka dan dibelenggu syaitan-syaitan".


Perkara yang membatalkan

Disamping mengejar keutamaan-keutamaan tersebut, kita juga perlu menjaga beberapa perkara agar puasa kita tidak terbatal dengan sia-sia. Antara perkara yang telah jelas di dalam Quran adalah tidak boleh bersetubuh di siang hari, makan dan minum dari terbit sehingga terbenamnya matahari. Selain daripada 3 perkara tersebut para Ulama telah meluaskan perbahasannya kepada beberapa lagi perkara yang dapat membatalkan puasa,antaranya:

Mengeluarkan mani dalam keadaan terjaga kerana onani, bersentuhan, ciuman atau sebab lainnya dengan sengaja. Adapun keluar mani kerana mimpi tidak membatalkan puasa kerana keluarya tanpa sengaja.

Keluarya darah haid dan nifas. Apabila seorang wanita mendapati darah haid, atau nifas batallah puasanya, baik pada pagi hari atau petang hari sebelum terbenam matahari. Berdasarkan sebuah hadith yang direkodkan oleh Muslim, “Adakah wanita yang datang haidh tidak perlu solat dan puasa? Kami berkata Ya! Maka Rasulullah menjawab : Itulah kekurangan agama mereka”.

Sengaja muntah. Kata Nabi, “Barangsiapa yang terpaksa muntah, maka dia tidak perlu mengqadha, dan barangsiapa yang muntah dengan sengaja, maka dia perlu mengqadha.”( HR Ibnu Majah : 1676)
• Murtad dari Islam (semoga Allah melindungi kita darinya,perbuatan ini menghapuskan segala amal kebaikan ). Ini berdasarkan Firman Allah, “Seandainya mereka mempersekutukan Allah(murtad), niscaya lenyaplah dari mereka amalan yang telah mereka kerjakan.”



Akhir sekali ingin memetik kata-kata Syeikh Abdul Aziz Bin Baaz(mantan Mufti Arab Saudi), “Di dalam bulan puasa seorang Islam dilatih mengawal diri daripada berlebih-lebihan, seperti mengawal diri daripada keinginan memuaskan syahwat (di siang hari). Mengawal diri juga memiliki banyak faedah baik dari aspek kesihatan mahupun ke arah kerohanian. Di antara faedahnya adalah seorang Muslim akan merasai kelaparan yang dilalui oleh seorang Muslim lain yang tidak memiliki makan atau minum yang mencukupi sebagaimana yang dihadapi oleh saudara-saudara kita di Afrika.”
WaAllah Alam..

-salam beramal-


Ahlan Wasahlan Ya RAMADHAN

One night I heard a knock on my door;
Who can it be,I wasn’t quite sure.
I open the door and am filled with glee;
The visitor ahead is no stranger to me.

I welcome the guest with utmost delight;
For I know it has come to give me respite.
An air of happiness fills the space;
My home now seems, a better place!

Have you any clue who this visitor could be?
Yes!
its Ramadhan,the month of mercy.
The pious and righteous can’t await its arrival;
Others seem to greet it, with waves of denial.

For Allah(SWT) we fast from dawn to dusk;
For Him our breath is the fragrance of musk.
The muslims who pray and fast with zest;
Are aware of the rewards of this month manifest.

Throughout this month we weep and repent;
Now is the time to strongly lament.
And those who shun this sacred month;
on the Day of Reckoning will face the brunt.

In the last ten nights,hides the Night of Decree;
Allah(SWT) then awaits for his slaves to plea.
The angels descend with Gabriel(AS) in the lead;
To check on the steadfast and record every deed.

A feeling of grief now fills my heart;
As the month of Ramadhan will soon depart.
So lets make a start and worship Him alone;
Now that the worth of this month is known
.


Posted in , | Leave a comment

DOA SEBAGAI AMALAN UNTUK SEMUA


Assalamualikum semua sahabat...
nie baiti ader beberapa doa2 untuk dikongsi bersama...
Doa2 nie kebanyakan diberi oleh nenek sy...
turut diamalkan oleh Ibu sy..
insyaallah berguna untuk kiter semua..

1. Doa Agar Dpt memnyelesaikan Hutang
(tak kira aper2 hutang leh cuba doa nie Insyaallah)
Ertinya: Ya Allah, cukuplah dengan yang dihalalkan oleh Engkau,
jauhkanlah dari yang diharamkan oleh Engkau,
layakkanlah aku dengan anugerah Engkau,
jauhkanlah daripada mengharap-harap selain dari Engkau.


2. Doa Kebahagian Keluarga
Ertinya: Ya Tuhan kami! Berilah kami Isteri kami,
anak cucu kami semua menggembirakan hati
dan jadikanlah kami sebagai ikutan orang-orang yang taqwa.
.

3. Doa Keselamatan Dunia & Akhirat
Ertinya: Ya Allah! Kami minta ampun kepadaMu
dan kesejahteraan agama di dunia dan di akhirat.


4. Doa Kesejahteraan
(Doa ini sering digunakan oleh Sayyidatina Aisyah)
Ertinya: Ya Allah! Aku minta kepada Engkau semua kebaikan masa
kini dan akan datang samada yang aku ketahui atau tidak
dan tahu dan aku berlindung kepada Engkau dari semua kejahatan yang
masa kini dan akan datang samada yang aku tahu atau tidak.


Marilah mencuba doa2 nie..insyaallah
segala yang diminta akan terlaksana dgn izin Allah.

Selamat Beramal....


Posted in | Leave a comment

Yahudi masuk Masjidil Aqsa

SEORANG wanita Palestin duduk di rumahnya
sebagai memprotes rancangan Israel
menempatkan penduduk Yahudi di kawasan
Sheikh Jarrah, timur Baitulmaqdis.

REMAJA Palestin melaungkan slogan anti Israel ketika

berhimpun di depan Masjid Kubah Batu bertentangan

Masjidil Aqsa, baru-baru ini.


Rejim Zionis rancang bina semula kuil di tanah suci ketiga Islam

BAITULMAQDIS: Polis Israel membenarkan 45 rakyat Israel memasuki kawasan Masjid Al-Aqsa, tanah suci ketiga Islam, dalam apa yang disifatkan rakyat Palestin sebagai satu cubaan untuk menimbulkan kemarahan ummah.

Kumpulan penduduk Yahudi terbabit melawat kawasan berkenaan sempena bulan kesembilan dalam kalendar Yahudi dipanggil 'Av', bagi memperingati kemusnahan kuil Yahudi pertama dan kedua, yang dikatakan di bawah Masjid Al-Aqsa.

Masjidil Aqsa terletak bertentangan Masjid Kubah Batu iaitu lokasi Nabi Muhammad diangkat ke langit dalam peristiwa Perjalanan Malam (Israq Mikraj).

Masjid Kubah Batu yang disebut juga sebagai Masjid Omar adalah kawasan yang disifatkan sebagai maruah rakyat Palestin.

Ia amat sensitif berikutan kumpulan pelampau Yahudi mahu memusnahkan masjid yang ada pada masa ini dan membina 'Kuil Ketiga'.

Pengarah pejabat Waqf Islam di Baitulmaqdis, Sheikh Azzam Al-Khatib berkata, polis Israel turut mengiringi penduduk Yahudi terbabit dan melindungi mereka.

Beliau memberitahu, kumpulan penduduk Yahudi itu berada dalam kumpulan antara 12 hingga 15 orang. Tiada pergaduhan meletus setakat ini.

Sabtu lalu, Azzam dipetik sebagai berkata: "Jangan harap orang Yahudi akan dapat bina kuil mereka di tanah suci al-Aqsa. Ia tidak akan berlaku. Mereka hanya bermimpi di siang hari jika menganggap orang Islam akan lepaskan masjidil Aqsa."

Kata-katanya disambut jeritan dan tepukan gemuruh beribu-ribu kanak-kanak Arab yang berada di sekitar masjid itu bagi menyambut pesta tahunan Dana Kanak-kanak Al-Aqsa.

Selasa lalu pula, kumpulan sayap kanan Israel berarak di Baitulmaqdis berhampiran kawasan al-Aqsa.

Polis menutup jalan Al-Wad bagi melindungi mereka dan memudahkan demonstrasi terbabit. Pemilik kedai Palestin juga diarahkan menutup perniagaan mereka pada 6 petang.

Ada rakyat Israel menyerang penduduk Palestin dan harta benda mereka berhampiran sekolah perempuan Silwan dekat Pintu Mughrebi yang menjadi laluan ke al-Aqsa. Enam warga Palestin cedera dalam kejadian itu.

Perkembangan di Aqsa menyusuli tindakan kerajaan Israel membuang perkataan 'bencana' atau 'al-Nakba' dalam buku teksnya yang digunakan kanak-kanak Arab.

'Al-nakba' merujuk pembentukan negara Israel pada 1948 sekali gus menandakan permulaan penjajahan Yahudi tanah Palestin.

sumber dari Berita Harian 24 July 2009

Posted in | 1 Comment

Tercapaikah Impian?


Semua org mempuanyai cita-cita atau impian.
namun adakah semua cita-cita dan impian itu dicapai?
kalau dapat capai pun kebanyakannyer mengambil maser yang panjang
& lama..ada yang sampai terima pelbagai dugaan dan ujian..
akhirnya dpt gak penuhi impian...

Aper yang seronok biler impian kiter tercapai?
Tentula keseronokan nyer jelas kan kan kan...
Siapa yang tak suka kalo impian nyer tercapai...
(itu namernyer tak der perasaan kot @ tak puas hati lagikk)
tapi kalo da tercapai sure puas hatinyer...huhuhu...aper la..

Tak salah mencuba untuk mendapatkan sesuatu impian..
walaupun gagal, kiter patut sentiasa mencuba & mecuba lagikk...
bukan ker kegagalan itu pengajaran...
belajar dari kesilapan, memperbetulkan aper yang silap dari kesilapan..
pedulikan aper org nak cakap...perubahan hanya berlaku keatas diri kita sendiri...
mereka hanya boleh tegur & nasihat jerrr...
Keputusan semua ader dalam diri kita...
tak perlu la takut pada keputusan yang dibuat oleh diri sendiri...
huhu....

- I CAN DO IT -

insyaallah impian sy akan tercapai...
(cayok cayok baiti)
hopefully aper yang dirancang sekarang nie akan berjalan dgn lancar & izin Allah.
niat kena betul beb..haruuu kalo da niat yag bukan2 niee...
aper pun tak dapat..menagis tak berlagu lerr...
'Nawaitu kerana Allah & Keluarga itu yang sebetulnyer'
Amin...
(Doakan Saya yerrkkk)

Posted in , | 2 Comments

TAG From Ieda (International Bloggers Community)



1. Link the person who tagged you.

2. Copy the image above, the rules and the questionnaire in this post.

3. Post this in one or all of your blogs.

4. Answer the four questions following these Rules.

5. Recruit at least seven (7) friends on your Blog Roll by sharing this with them.

6. Come back to BLoGGiSTa iNFo CoRNeR (PLEASE DO NOT CHANGE THIS LINK) at http://bloggistame.blogspot.com and leave the URL of your

Post in order for you/your Blog to be added to the Master List

7.Have Fun!


Questions & Your Answers:

1. The person who tagged you : Ieda yang Tomeiii
2. His/her site's title and url:
http://rainbowbliss2009.blogspot.com/
3. Date when you were tagged : July 23, 2009
4. Persons you tagged 7 person :


i - Rucci Ruchiano

ii - thenameisAYU

iii - Mummy Syikin

iv - NorMAya DArina

v - Siti SArah

vi - CtSafa

vii - Along25


Posted in , , | 4 Comments

SHOUT AWARD Red Carpet...




Notes : sila tgok samapi abis tak pun drac sampai da nak abiss..heheh
nervous tahap gaban skrip semua luperrr...mau tak nyerrr....
tp paper pun SHOUT AWARD best...
**see me wearing purple outfit**
most important wearing Tudung Syiria beb...

(more pic will upload soon..tgh tgu pic from HOTLINK...senang upload skali jerkkk)

Posted in , , , | 4 Comments

DIDIKKAN ANAK DARI SEAWAL BAYI MENURUT CARA ISLAM

sedikit faka dan pengetahuan menarik untuk semua para ibu2 yg kurang pasti
bagaimana memberi didikan kepada anak2, terutamanya didikan awal dari bayi lagi.
jadi disini ader sikit informasi untuk anda semua yang baru saya pelajari untuk dikongsi bersama
sebagai panduan kita bersama.mudah-mudahan ianya dapat membantu mereka yang kini
sudah bergelar ibu bapa malahan juga bagi mereka yang bakal menjadii ibu & bapa..
tak lupa juga kepada semua yang akan mendirikan rumah tangga...insyaallah ianya berguna.

ada tak siapa2 yang tahu bahawa dalam mendidik anak untuk menjadi seorang anak yang soleh dan hamba allah yang beriman dimulakan dari baby...


saya pernah terbaca dalam satu artikel bahawa mendidik anak
bukan sahaja didik dari segi bagi tau dosa2 pahala2,
tetapi sebagai ibu bapa kita kena mulakan
didikan seawal baby seperti tabiat dan adab2.


Contoh:

1. Kita bagi baby minum susu dengan tangan kanan.

2. Ubah kan lagu untuk dodoikan anak dari lagu melayu(lagu adat) dengan
zikir-zikir dan sebagainya agar si anak terbiasa mendengar nama2
Allah.

3. Biasakan anak duduk di meja makan dengan adab iaitu tidak
mendahului orang yang lebih tua dari nya dan elakkan mereka
memerhati makanan di atas meja ketika mereka makan.

3. Pemakanan - elakkan dari membiarkan anak makan barangan yang
kita tidak pasti akan penghasilan dan pembuatanannya.
( saya pernah bertanya ustaz fardu ain di surau dia seorang yang
bertauliah dari al-azhar. Beliau berpesan pada saya agar mengelak
kan membawa anak2 makan di luar di mana kita tahu bahawa tukang
masak bagi makanan restoran tersebut adalah non-muslim
walaupun masakan yang di masaknya HALAL).

4. Jika anak buat silap di depan orang janganlah ibu bapa memarahi anak
di depan orang lain( bawalah ke tempat lain di mana hanya si ibu atau
bapa sahaja yang ada) DAN jangan biasakan diri kita meninggi suara
atau memarahi dengan nada yang kasar serta memukul kerana itu
akan mengundang anak2 untuk terbiasa di marah, meninggi suara dan
bercakap kasar.

5. Biasakan bercerita tentang islam seperti keagungan tuhan kisah nabi2
dan para sahabat kepada anak2 sedari kecil agar dia tumbuh dengan
cerita benar yang indah2 dan bukan dongengan yang direka2 semata2.

walaupun secara luarannya kita tahu bayi tidak memahami apa2 yang kiter perkatakan,
namun hakikatnya secara dalaman sebenarnya mereka memahaminya..
jadi pada pemikiran saya adalah tidak wajar & tidak elok lah sekiranya kita sering berkata2
yang tidak elok dihadapan anak2. ingatlah bahawasanya setiap perkataan @ kata2 yang keluar dari mulut kita itu merupakan satu doa @ permintaan walaupun niat kita disebaliknya..

Pada mula nya saya agak sukar juga menerima "cara-cara" begini untuk mendidik anak akan tetapi setelah difikir sedalam2 saya rasa ada benar dan baik nya cara ini..mungkin anda tidak sedar akan perkara remeh temeh yang kita lakukan seharian seperti bercakap kasar dengan anak ketika kita memandu anak cuba buat hal merengek dan sebagainya...tanpa disedari kita telah memberitahu anak kita bahawa "bercakap kasar ketika marah ialah perkara normal" jadi timbul lah pulak cerita anak kurang ajar, degil, melawan dan sebagai nya wal hal mereka sudah terbentuk begitu daripada insiden2 yang kita TIDAK SENGAJAKAN...jadi kenapa nak salah kan mereka??

Posted in | 1 Comment

RED Carpet & VIP pass on Shout Award!!!!!


td dapt call from maxis...
huuhhu..
nak tau aperr tak...

sayeepp dpt attend that big event as a VIP an also a RED CARPET..
SHOUT AWARD 2009 brought by 8TV
huhuh..bestnyer bestnyer...dpat bwk sorg lagi..
aper lagikk sayer pilih my hubby la join sekali...
cam tak caya jer saya antara 12 peserta yg terpilih...
siap dpat make over lagikk..huhuhu

Thank you Maxis & Hotlink
u r number one in my heart...

alamak baju aper nak pakai errkkk??
tolong tolong..
event tue da la jumaat niee...
ader maser lagik ker nak mencarik baju...
adushh..binggung...
help,help
sesaper ader idea tak...

Posted in , , | 4 Comments

Tension akuuu...


aduhh..tension skit...
blog corrupted....arrhh
terpaksa tukar template baru...
template lak mcm aper daa..arrrr..
tak suker tak sukerr...waa...
nnak tukar lagikkk

Posted in | 5 Comments

THE UNIQUE WEDDING PHOTO CONTEST



Terbaca contest nie kat blog Qis...hehehe..(nak masukk lerr)...kekeke
try my luck..heheh...
punyer la lamer mecarik wedding picture yg sesuai n unique...

sib baik jumpa...finally..huuihhhshh...
hopefully its really unique on the juries eye...

well wish me luck for the contest...

"Bissmillahirahmannirahim"...




1. Am i a blogger? yes...i am a blogger

2. yes, saya da folow blog e-caR NazRin aka ibuEiymann

and add link blog ini dalam blog list saya

3. banner di sidebar blog

4. And the saleacted photo is....

*

*

*


5. Nama : Siti Nur Baiti (baiti) & Nor Azizee (GG)

Tarikh Tunang : 9 Mac 2008,

Tarikh Nikah & Bersanding : 25 Mei 2008

Bertandang : 1 Jun 2008

6. i) kenapa rasa gambar yang dipilih itu UNIK/UNIC/UNIQUE..??

- sbb pic nie ala - ala hindustand melayu (mollywood) n it was

soo romantic, bkn sy je yg ckp ramai lagik kwn yg tgok pun ckap mende yg samerrr...hehehe

ii) kenapa suka membaca blog e-caR NazRin aka ibuEiymann??

- walaupun baru add linknyer..tp sy pernah juga baca blognyer untuk carik a good info yg mungkin boleh memberi sedikit panduan atau tip untuk diri sy..memandangkan sy nie baru sahaja bergelar ibu...so i have to be with someone who already have a lot of pengalaman aitee..

7. link organizer blog : http://ecaRNazRin.blogspot.com/
link to the contest : http://ecaRNazRin.blogspot.com/2009/07/unique-wedding-photo-contest-sticky.html


8. Entry da siap, tinggalkan link kat post comments

- will done it afterposting entry..aite..yey


Posted in , , | 8 Comments

Awards From Bieee...thanks dear..


(1). 5 FAKTA MENARIK PEMBERI AWARD INI

  • cute jerk dier nihhh
  • nice blog perrr.....
  • 1st awards from herr...(tak pernah dpt pun sebelum nieee..Tq baby)
  • article dier best2 gak...
  • lagu blog dier kiter sukerr...

(2). SETIAP BLOGGER HARUS MENYATAKAN 10 FAKTA ATAU HOBI DIRI SENDIRI SEBELUM MEMILIH PENERIMA AWARD YANG SETERUSNYA

  • Benci & Tak suker ditipu,pada penipu....
  • sker tgok movie (walupun keadaan skrg tak mengizinkan) tgok DVD pun jd
  • Suker baca article2 menarik n terkini
  • tgok chanel E....penting gak tuhhh
  • sayep indipendent nyer orggg...sker berkawan...
  • sker warna,purple,baby blue n pink....
  • Tulip my favorites flower...(mahal tuhh susah nk dpt)
  • sker activiti yg adventure gitue, Holiday sudah tentu....kekeke (biler lg nk gi tah)
  • McD...sunday choclate...huhu best tuhhh...mals masak order jerkk
  • Suka menyekat hehehhhee(samer cam bie)

(3). ANDA PERLU MEMILIH 10 PENERIMA AWARD SETERUSNYA DAN DESCRIBE TENTANG MEREKA

  • Rucchiano (feruz) -> member lama,yg debab,byk mulut,bikin kecohhh...tp baik hatiii..aku sayang kooo
  • Mummyyuyu-> walaupun baru kenal n hanyer kenal melalui blog tp tau diebaik hati n sporting ggak..kan yu kan..kekekek
  • Darina-> Minah yg sker memblog..slai post sampai 2-5 entry....tak gitu darina oiii
  • Mummy Syikin -> kenal dlm blog gak...dier nie pun sker memblog....entry best2 gak...
  • Sarahsilah-> mySister..24/7 onlineee...n dok depan lapto jerkkk...
  • FatimahSilah-> Mysister gak...sker online gak sampai tak tidor mlm....dahsyat gilerrr
  • Along25-> best blogger in my list...mcm2 entry dier aderrr..kekekek kan along kan
  • Hana-> Baru kenal nie... blognya besh jugak..nice blog gak tuhhh...
  • Lynn> baru saja kenal dan terus tukar link hik..birhday selang sehari....tak sangkaa
  • ieda-> nih pun baharu saja kenal..peramah gak orgnyerrr...

Posted in , | 2 Comments

NEW ARRIVAL!!!!





NEW ARRIVAL!!!!

TUDUNG MUN'NAWARAH
&
SHAWLS with DIAMOND AWNING

allhamdulillah..sempat gak upload...
so kepada semua gadis,wanita,perempuan,remaja,ibu..
marilah mencuci mata...



Posted in | Leave a comment

How To Be Happy.....

Look At Your Life: Does Your Lifestyle Make You Happy?



Positive Psychology experts—those who study human happiness and the factors that contribute to it--have identified several key areas of life that seem to be more related to personal happiness. While it’s not an absolute given that dissatisfaction on one or three areas of life will lead to personal unhappiness or that satisfaction in most areas will automatically lead to bliss, there is a correlation: if you’re more satisfied with these areas of your life, you tend to be more happy in general. So what are the things in life that are correlated with personal happiness? Some of them are the things that you would expect: money, friends, health, living conditions; others are things you may not think of in your daily life, such as your neighborhood, spirituality, community involvement, and sense of meaning in life. (The role that these things play in your life can also impact your happiness, but there’s more on that later.)

For a full list of the areas of life that tend to bring happiness, see this article on finding authentic happiness; each item of the list is a link to more information and resources on the happiness-inducing lifestyle feature. Also, for a more personalized view, you can take this Happiness Self Assessment Test, which will ask you about different areas of your life and provide you with an assessment of which areas of your life may be bringing you happiness and which may need some changes. You’ll then find resources to learn more and make changes that should bring you more happiness.

Lifestyle, however, is only part of the happiness equation. Your attitude about life and the things that happen to you each day can also greatly impact your overall level of happiness and life satisfaction. Find out more about Cultivating an Attitude for Happiness.

Look At Your Attitude: Do Your Thoughts Make You Happy?



As mentioned in the earlier section, lifestyle features have a significant impact on personal happiness levels, but a significant piece of the equation is one’s attitude toward life. It’s probably no secret that optimists tend to be happier people, but you may not realize that there’s more to optimism than ‘putting on a happy face or ‘looking on the bright side’. There are specific traits of optimists, pleasantly distorted ways of thinking, that bring optimists more success, greater health, increased life satisfaction, and other goodies on a regular basis. Cultivating the mind of an optimist can not only mean cultivating happiness, regardless of your circumstance, but it can actually bring more things into your life to be happy about. (Not sure if you’re an optimist or a pessimist? This Optimism Self Test can tell you, and provide resources; many people have been surprised by their results, so I highly recommend this enlightening self assessment tool.) In addition to optimism, happy people tend to have an internal locus of control; simply put, they tend to believe that they are the masters of their fate, rather than the victims of circumstance. When you view the stressors of your life as a challenge rather than a threat, you tend to come up with more effective solutions and feel more exhilarated (rather than drained) as you tackle these circumstances.

Work Toward Your Goals The Smart Way



Whether setting goals as New Year’s Resolutions, or as part of a quest for an improved life, many people sabotage themselves from the beginning by expecting too much and setting themselves up to fail. For example, many people expect themselves to immediate change their habits out of sheer willpower; any slip-ups are experienced as ‘failures’, and too often contribute to an abandonment of the goal and feelings of defeat.

If you’re trying to make positive changes in your life, it’s important to set yourself up to succeed:

  1. First, set small, attainable goals. Work your way into a new habit with baby steps, and you’ll feel more successful every step of the way, and be less likely to give up.
  2. Next, reward your progress; for each small goal you reach, allow yourself to feel pride, and perhaps give yourself a small reward.
  3. Don’t forget to enlist social support! Tell the supportive people in your life what you’re attempting to acheive, and tell them of your successes. This will give you added strength, and will make it less appealing to give up (and have to explain yourself to those close to you)!
See this article for more on making positive changes. Or, for a more spiritual approach, see these articles on understanding the law of attraction and using the law of attraction for positive changes.

Posted in | Leave a comment

Terlanjur Cinta..om layan..

Posted in | 2 Comments

New Arrival Collection of SMOOCH



Assalamualikum semuaa..
perhatian!! perhatian!!
New Arrival Collection of SMOOCH...
Insyaallah next weeek
stock Tudung Baru Dari SMOOCH
akan di upload..
sooo hopefully menepati cita rasa anda
Harga berpatutan
sesuai untuk semua...
nantikan nyer yerrr....

Posted in | 1 Comment

done believing you....LISTEN!!!...






Listen,
To the song here in my heart
A melody I've start
But can't complete

Listen, to the sound from deep within
It's only beginning
To find release

Oh,
the time has come
for my dreams to be heard
They will not be pushed aside and turned
Into your own
all cause you won't
Listen....

[Chorus]
Listen,
I am alone at a crossroads
I'm not at home, in my own home
And I tried and tried
To say whats on my mind
You should have known
Oh,
Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what, you made of me
I followed the voice
you gave to me
But now I gotta find, my own..

You should have listened
There is someone here inside
Someone I'd thought had died
So long ago

Oh I'm screaming out, for my dreams to be heard
They will not be pushed aside or worse
Into your own
All cause you won't
Listen...

[Chorus]

I don't know where I belong
But I'll be moving on
If you don't....
If you won't....

LISTEN!!!...
To the song here in my heart
A melody I've start
But I will complete

Oh,
Now I'm done believing you
You don't know what I'm feeling
I'm more than what, you made of me
I followed the voice, you think you gave to me
But now I gotta find, my own..
my ownn...

Posted in | Leave a comment