Followers

Archive for March 2010

I 'LOVE' HIJJAB - BEAUTY CONTEST



Baiti nak buat contest lagik...kali nie utk semua si pemakai2 Hijjab yg cun cun nie...
sure korang semua ada koleksi gambar hijjab yg menarik kan..
jadi apa tunggu lagi mari sertai contest nie...


Syarat penyertaan :

1- Terbuka Kepada semua blogger
2- Perlu menjadi follower link LoveMyNewLife & SMOOCH HIJJAB COLLECTION
3- Link kan kedua2 link diatas ker Blog List anda (no link will automatically reject)
4- Letakan Baner contest di entry dan sidebar berserta link contest (x der link & banner pun akan reject)
5- I 'LOVE' HIJJAB - BEAUTY CONTEST  sebagai tajuk entry.
6- Upload 1 photo menarik anda menggayakan Hijjab. (terbuka kepada pelbagai jenis hijjabi)
berserta dgn Nama, Email
7- Seorang peserta bertuah akan membawa pulang hadiah menarik. Pemilihan akan dijalankan
berdasarkan creativity anda mengenakan Hijjab.
8- Tinggalkan link contest anda di ruang comment contest ini
8- Tarikh tutup penyertaan pada 31 March 2010 @ 00:10am 

 nie contoh gambar..heheheh
Nama : Siti Nur Baiti
Email : byt269@gmail.com


Hadiah - Hadiah
PEMENANG akan menerima :

 Baju Kurung labuci (First Lady) + Tudung triple awning + voucher SMOOCH
 (semua bernilai RM115)
3x Hadiah saguhati dari SMOOCH HIJJAB COLLECTION

** So apa tunggu lagik..cepat amik gambar anda yg cantik tuh**

Posted in | 23 Comments

ALMOST 16th MONTH NOW!!





Diam x Diam da masuk 16bulan dah usia anak dara baiti nie...
cepat betul masa berlalu...Gigi baru 6batang (4atas 2bwh)
tapi selera makan mcm org da byk gigi jerk...
pening ibu nak decide menu utk sheena..huhuu
Sekarang sheena da pandai sebut ABC samapi E jerk..
kalo pegang pen or pensil jerk sure dia sebuat ABC...

lain perkataan yg sheena dah boleh sebut dgn jelas :-
- Daddy, Opah, Sit, nak, Bird, pokok, Cat, susu, sleep, Fish, Buah -
 alhamdulillah x der pelatnyer utk perkataan nie..
perkataan yg sheena boleh sebut tp ader pelatnyer
- Tak nak "nanak" duduk "dodok"

Sheena dah faham biler kita ckp :
'sayang ibu' - cepat2 dia dtg peluk ibu...
'Kiss ibu or kiss daddy' - datag bg dahi kat pipi sambil ckp 'muaahhh'
bila ibu panggil : 'Sheena jom Sleep' sheena akan dtg baring sebelah sambil cari 'kakak'


Nie la Kakak Sheena...maner2 pergi mesti kena bwk...
bukan x boleh tido kalo x ada bantal nie...tp sheena senang n cepat tido kalo ada 'kakak'
kalo x ada kakak kena la ganti ngn bantal lain..huhuhu

Posted in | Leave a comment

A NIGHT AT i-City

Finnally last night dapt jugak menjejakkan kaki kat i-City tue..
Before this dengar dari member2 yg that place was soo nice...
ada yg ckp mcm 'Vegas' la bagai...


Ala Christmas tree...cantik kan!!!


posing dpn nie...tgok mata sheena pdg lain lak dia!!


amik gambar lerkkk syg oii....nak gi manerrr?

time nie tgh penat...daki bukit nak naik sampi sini huhuu...penat!!

ala2 china town..



lovely!!!!


Argghh.. That place was sooo nice...cantik sgt...
all the colorful light with the decoration semua..
teramat la cantik sgt...nice place utk mereka2 yg in love nie...hahahaha
yg on love pun sesuai gak perr...nak relex2...chill2 hang out with the family boleh la kat sini..
Anak dara aku Sheena was soo excited..
lepas jerk amik berlari kesana sini...sampai kena culik with one couple nie...
bkn culik bwk lari lerk...culik sbb geram tgok keletah Sheena yg seronok sgt tue...

balik umah jerk bilas badan sheena basuh kaki n tido...
sampai mengigau sheena...x tido lena ibu mlm tadi...huhuhuh


Posted in , | 4 Comments

ANAK TUDUNG 3 LAPIS!!!


Attantion kepada mereka2 yang suka pakai anak tudung Syria...
now we have new Syria Inner scarf utk koleksi anda semua
3 layer syria inner!!!

macam maner rupernyerr...ha tgok contoh gambar kat bwh nie...

Contoh:  mcm Aida Radzuil pakai...

Contoh : mcm Baiti pakai nie...(nk enter frame gakk!!!!)


for more details...apa lg terjah SMOOCH lerkkk...nowwwwww!!!!




Posted in | Leave a comment

Holiday update!!!

Cuti oh cuti....nama pun da cuti sure berjalan2 kesana kesini...
x kira la dekat atau jauh...kalo cuti jerk semua org akan bejalan2 mkn angin habiskan duit...
betul x? comment skit....kekekeke..baiti nak share cerita dlm satu entry ...amik koo...
tamakkkk!!! kkekekeke

Cuti sekolah kali nie....ke Melaka bandar bersejarah....
biasa la mengikut family belah my hubby lerk...diorg amat la suka berjalan2 mkn angin nie...
bukan sbb nk habis kan duit ke aper...nak meyambut ulangtahun MIL serta
bwak anak2....hehehehehe
 meh la layan pic trip nie erkkk!!!

Sheena ngan sepupu2 nyerr!!! check in...


Samapi2 jerk relex jup terus terjun...gedbushhhh.....


alaaaala...sexy sheena nampak ontot...huhuuhu


pas mandi manda sure laparkan....sooo mknnnnnn...


my MIL....birthday girl...huhuhu


mlm jerkk aper lagi....melalak time..kasi ilang suara!!!!


kalo ke melaka..harus shopping nieeee....hehehehe


beca kecik beca besar...tp beca besar lg cantikk..kekekekeke


balik jerk dari melaka....esoknyer bershopping sakan di subang parade...
en.hubby dok borong LEGO kat toy 'R' us...
maner x nyerrr murah okehhh...ader 80% discount + 10% discount for member...
so jadik la 90% discount...bygkan la....beli LEGO harga RM499 terus jadik RM100 jerkkk....
WOW....maunyer x memborong...huhuhuhu
Daddy sibuk memborong..Sheena lak sibuk bermain....

waaa...seronok dok dlm nieee.....


siap guling2 lagikk cam hindustand...


pusing saner pusing sini!!


main pondok2 lak lerrrrkkk!!!!

penat bershopping terus melantak kat KFC...huhuhuhu...
berrrppp!!! perut da kenyang so aper lagik...angkat kaki balik lerkkk....
hehehehhehehehe


































Posted in , , | Leave a comment

'Hati saya luluh'

Aku betul2 x percaya apa yg aku dengar dalam berita tadi...
x puas hati aku siap search kat internet nie...
waaa..betul ka aper yg aku baca nie...
walaupun aku x der apa2 hubungan kekeluargaan dgn benjy nie...
siapalah aku sekadar meminati lakonannyer & kak yan shj...
setelah aku baca...aku harap Kak Yan tabah menghadapi dugaan & ujian allah nie...

aku faham benar perasaan dia...kerana aku & keluarga juga pernah melalui situasi seperti dia...
x perlu lah aku cerita siapa....moral of the story...sentiasa lah kita perhatikan tingakah laku anak2, ahli keluarga atau kwn2...bkn la sampai nak jaga tepi kain...cukup la sekadar pengetahun kita..
supaya tidak berlaku perkara seperti ini...

Di dalam Berita Harian hari ini - 'Hati saya luluh' - Azean Irdawaty memberitahu biar apa pun yang berlaku, anaknya Khaeryll Benjamin Ibrahim (Benjy) tetap "anak mama".

Akhbar-akhbar semalam telah melaporkan tentang penahanan seorang artis lelaki dengan teman wanitanya oleh polis kerana disyaki mengedar dadah. Di kediamannya, polis menemui 800 gram kokain bernilai RM650,000 dan 1.4 gram syabu bernilai hampir RM2,000. Di situ, turut ditemui peralatan yang dipercayai digunakan untuk memproses dadah. Mereka ditahan reman sehingga Khamis depan.

Tambah Kak Yan, dia cuba menemui Benjy tetapi tidak dibenarkan polis. Hanya peguam keluarga dibenarkan berjumpanya.

Menceritakan perasaannya saat menerima khabar anaknya ditahan kerana disyaki mengedar dadah, Kak Yan memberitahu dia seakan tidak percaya. Pelbagai persoalan bermain di fikirannya - bagaimana anaknya boleh terjebak dalam kegiatan itu, adakah kerana dorongan orang serta di mana kesilapannya sebagai seorang ibu.

“Kak Yan belum tahu apa hikmah di sebalik ujian ini. Tetapi Kak Yan redha dan tawakal, hidup mesti diteruskan. Semoga Allah mengadili Benjy seadanya."

Posted in , | Leave a comment

NEW COLLECTIN & DESIGN - SMOOCH

Assalamualikum semua...yg menantikan collection terbaru SMOOCH apa tunggu lg...
Tudung Double Awning & Triple Awning..


New collection n design..cepat cepat terjah SMOOCH sekarang!!!

Posted in | Leave a comment

REMEMBER ME vs TWILIGHT : ECLIPSE



Oh x tahu kenapa aku suker sgt ngan mamt nie..padahal x handsome maner sgt pun...
mungkin aku sker tgok dier dlm movie kot...pembawaan watak yg sgt menarik sampai aku tertarikk!!
skrg yg tgh dok showing kat cinema adalah filem REMEMBER ME..saper dah tgok citer nie? best x...
aku nk tgok kat cinema agak susah la kan..so tunggu DVD jerk la erkk..kekekek


ECLIPSE lak bakal menyusul kat US dlm bulan june nie nnt...biler dpt masuk malaysia
x tahu la aku...dok chek gak kat TGV n GSC..x der lak list movie nie...huhuhuhu..just wait n see jerk la bilerr..
soo...kite bezakan la antara dua movie nie..pelakon yang samer cuma jln cerita yg berbeza....huhuhuh

Posted in | 4 Comments

Oh TNB!!!


**Entry nak lepas kan sedikit geram aku mlm tadi..**

Semalam petang aku n hubby ke-rumah MIL di Shah Alam
Balik jerk aku nak singgah lerk ke kedai membeli barang...
pelik lak aku tgok 99 tu tutup...aikkk baru pukul 7:30ptg tak kan kedai da tutup kot!!
pelik....rupernyer x der electrick..semua kedai kat situ aku tgok gelap jerkk...
terus balik umah...pun samer.. aku tgok kawasan umah aku tu gelap semacam jerkkk...
haruuu....umah pun x der api kerr...waaaaa....bergelap lerkkkk mlm niee...
bukan aper kesian kat sheena lerkk panas...dah lerk anak dara aku sorg nie x boleh panas...
kang mula la bergaru saner sini....huhuhu..jenuh gak lerk dok kat balcony mengipas tuan puteri sorg nihh...
agak lamer gak la terputus bekalan electric ni...dlm pkl 10 lebih baru okeehh balik...
time tue aku dengar suara budak2 yg dok main kat luar dok jeritt "yeeyyyyyyyyyyy'
da mcm tgok sukan sekolah la aku raserrr...
alhamdulillah dpt gak sheena tido lena mlm td...

Posted in | Leave a comment

***PROJECT BARU***


Aper project baru!!!
tajuk entry x gempak langsung..huhu

Alhamdulillah..setelah pelbagai usaha dibuat akhir nya baiti dpt jugak peluang
untuk menjalankan perniagaan..
seperti semua sudah tahu baiti mmg ader buat Online biz....
so this time baiti diberi peluang lg...kali nie bukan online lagik...
ader kedai sendiri...aper kah biz itu? nnt baiti announce errk...

skrg dlm peringkat awal...so after this baiti akan mengikuti kursus selama seminggu...
waaaa..seminggu lamer tue...nak tinggalkan sheena lama2 nie...cam sodeh jerk...
bkn jauh pun kat KL jerkkk..kekekekekeke...
tp sebelum kursus baiti kena pergi interview dulu....
harap lepas la interview tue..doa2 kan erk...
nanti biler baiti da lepas interview baiti akan umumkan pada semua and invite semua 
dtg pada majlis pelancaran kedai baiti tue nnt k...
doakan baiti berjaya...

-xoxo-

Posted in , | 5 Comments

KIBLAT PERTAMA UMAT ISLAM DITAWAN!!


Malam tadi...sedang enak aku menjamah hidangan makan malam sambil menonton Buletin Utama..
tiba2 aku tersentak dengan berita mengenai Masjid Al-Aqsa yang merupkan kiblat pertama umat islam
telah di tawan oleh Rejim Xionis..Naik bulu roma aku, Marah dan geram pada Xionix yang kejam itu...
Tidak kah mereka terfikir penindasan yang mereka telah lakukan itu adalah kejam...
Oh...lupa pulak aku...sememangnya mereka lah yang akan menghuru harakan dunia terutama sekali Islam..
Bukan sekadar Masjid yang ditawan oleh kekejaman mereka, malah Jemaah didalam yang sedang melaksanakan tanggungjawab sebagai Muslim juga turut ditawan oleh mereka..

Bukan kah sudah tertulis didalam kitab suci Al-Quran yang mereka lah yang akan memporak-perandakan
Agama islam & umatnya..Terdapat lebih dari 11 ayat didalam Al-Quaran yang menyerlahkan siapa itu Yahudi. Antara ayat2 yang terkandung kisah,balasan mengenai mereka ini antaranya Sebagai contoh, ayat yang bermaksud ‘‘Dan apabila dikatakan kepada mereka: Berimanlah kamu kepada apa yang diturunkan Allah, mereka menjawab: Kami hanya beriman kepada apa yang telah diturunkan kepada kami. Dan mereka ingkarkan yang lain yang diturunkan kemudiannya, padahal al-Qur’an itu benar lagi mengesahkan Kitab Taurat yang ada pada mereka. Katakanlah: Jika demikian, mengapa kamu membunuh Nabi-Nabi Allah yang dulu kalaulah kamu orang beriman? (Surah al-Baqarah: 91)

 ‘‘Dan juga (disebabkan) dakwaan mereka dengan mengatakan: Sesungguhnya Kami membunuh al-Masih Isa Ibni Maryam, Rasul Allah. Padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak memalangnya, tetapi diserupakan bagi mereka. Dan sesungguhnya orang yang berselisih faham, padanya, sebenarnya berada dalam keraguan mengenai pembunuhan itu. Tiada suatu pengetahuan pun mengenainya selain mengikut sangkaan semata-mata; dan mereka tidak membunuhnya dengan yakin.(Surah al-Nisa: 157)

 ‘‘Maka dengan sebab mereka mencabuli perjanjian setia mereka, dan mereka kufur ayat-ayat keterangan Allah, dan mereka membunuh Nabi-Nabi dengan tiada suatu alasan yang benar, dan mereka berkata: Hati kami tertutup. Bahkan Allah memeterai hati mereka disebabkan kekufuran mereka. Oleh itu mereka tidak beriman kecuali sedikit saja di antaranya. (Surah al-Nisa: 155)

‘‘Dan apabila Musa kembali kepada kaumnya dengan marah dan dukacita, berkatalah dia: Amatlah apa yang telah kamu lakukan sepeninggalanku; Apakah kamu mahu mendahului perintah Tuhanmu? Dan ia meletakkan Lauh-lauh itu serta ia memegang (rambut) kepala saudaranya (Nabi Harun) sambil menarik kepadanya. Nabi Harun berkata: Wahai anak ibuku! Sesungguhnya kaummu memandang aku lemah dan nyaris-nyaris mereka membunuhku; maka jangan engkau jadikan musuh bergembira melihatku, dan janganlah engkau jadikan aku termasuk dalam golongan orang zalim. (Surah al-A’raf: 150)

Sebagai balasan keatas kekejaman, keganasan bangsa Yahudi di atas, Allah pun menghukum mereka dengan hukuman seperti disebutkan dalam al-Quran maksudnya: ‘‘Mereka ditimpa kehinaan di mana saja mereka berada, kecuali dengan adanya sebab dari Allah dan adanya sebab daripada manusia. Dan mereka kembali mendapat kemurkaan Allah, dan mereka ditimpa kemiskinan. Yang demikian itu, disebabkan mereka ingkar akan ayat-ayat Allah, dan mereka membunuh Nabi-Nabi dengan tiada alasan benar. Semuanya itu disebabkan mereka derhaka dan melampaui batas. 
(Surah Ali ’Imran: 112).

Ayat-ayant diatas ini telah membuktikan pada kita dan seluruh umat islam didunia bahawa betapa kejamnya mereka, kurang ajarnya mereka, rakusnya mereka membunuh,menindas bukan sahaja manusia kini (Palastine)
malah mereka juga adalah antra kaum yang membunuh atau akan membunuh atau mengaku membunuh banyak nabi seperti yang direkodkan dalam beberapa ayat suci.

Maka perlulah kita sedar bahawa siapa sebenarnya lawan & siapa sebenarnya kawan. Kita juga harus menyedari & menginsafi setiap perbuatan hina & kejam yang telah dilakukan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab ini. Pada aku sudah tiba masanya kita sebagai umat islam sedar dan bagun untuk saudara
seagama yang kita cintai. Berdoalah setiap masa & waktu untuk mereka yang ditindas.
Moga Allah berada disamping mereka yang setiap masa berjuang demi Agama & Bangsa.

Posted in | 3 Comments