Followers

Archive for November 2011

Sekolah ke x payah

Umur Sheena dah nak masuk 4thn
Aku cadang & merancang nak hantar sheena sekolah tahun depan..
Tapi dah jadi berbelah bahagi pulak..nak hantar atau tidak?
Pilihan aku adalah sebuah sekolah (A) yg menyediakan pembelajaran dlm bahasa inggeris
& juga tidak lupa terdapat pendidikan agama seperti kelas I'qra, Solat, Jawi (all in)
Jadi x perlu lah nak hantar sampai 2 sekolah B&C,
 sekolah agama(B) nya lain sekolah akedemik(C) nya lain.
Sebab bila dikira2 expenses nya sama shj amount dia dlm 1bln..
Bezanya Sekolah A - aku x perlu risau, semua ada baik akedemik & agama
Sekolah B&C - Pening sebab kena hantar pagi petang, keletihan pulak anak aku.

Rasanya semua wanita yg bergelar ibu tentu mempunayi perasaan seperti aku.
Mahukan yg terbaik untuk anak-anak. Tak nak anak melalui saat susah seperti yg kita lalui.
haiisyy...'ALLAH' sahaja lah yg tahu perasaan aku nie.
Bila bercakap mintak pendapat & pandangan, belakang diberinya kata2 yg x bagus..
Bukan nk hidup berlagak seperti org kaya atau apa..
Cuma mata ni nampak, peluang utk hari hadapan.
Banyak kelebihan dari kekurangan. Bukan sebab cepat 'Cetch-up' atau x..
Sebab cepat 'Ceth-up' la aku nak buat yg terbaik utk dia..
Bukan nak rendahkan pendidkan yg sedia ada..
tp kalau dah ada yg lagi terbaik dari yg sedia ada perlu la difikir2kan..
Ini lah silapnya pandaangan org kita rata2nya..
Bila nak hantar anak ke sekolah yg mahal jerk org ckp "org kaya, x per la leh hantar"
"nak berlagak la tue, anak sekolah tempat mahal tp kerja biasa jerk"
Apa nak buat bila ada yg bersuara mcm tue..hmmm

apa kata anda...sy dah berbelah bahagi da nie..
what should i do..haddooiiii aii


Posted in , | 10 Comments