Followers

Archive for December 2009

NOTTI FACE - GIVEAWAY (STICKY MOOD)


Lasr contest utk end of 2009 nie...
tarikh tutup penyertaan hari nie 12.00mlm nie...
hehehe..sempat lagik nie..
to join click this link

so here the
notti face photo of my dearest daughter


Name : Iris Haseena Bt Nor Azizee
Mommy Name : Siti Nur Baiti Mohd Silah
D.O.B : 13 December 2009

This photo actualy taken last month during my mother in law neighbor wedding..
time nie Sheena baru nak dapt Deman campak..
so asyik nak ngamok jerk muker...
amik gambor pun masam jerk...
mmg notti time nie..letih ibu nak pujuk dier...
bg tido tak nak bg susu x nak...
last2 ibu bwk duduk lepak2 kat tepi mini kolam ikan
kat tadika sebelah umah wan dier...
baru la sonyap...heyyssshhh..
tgok la muka Sheena yg nakal tue..
ngan rambut serabai nyer...
huhuhuh...







Posted in | 1 Comment

CUTEST BABY of the Planet 2009

Iris Haseena Bt Nor Azizee
13 December 2008

Ibu nak join contets utk Sheena lagikk
maner l atau ader luck lak December yg merupakan bulan kelahiran Sheena
& juga tuah di tahun baru...
heheheh
Anjuran Mom Bloggers Planet


Alhamdulillah, ibu dikurniakan Sheena
sebagai pelengkap & penyeri hidup Ibu & daddy..
sangat Aktif tidak mengira maser...
ada sahaja project mengembangkan minda yg nak dibuat Sheena..
perkembangan Sheena yg membesar depan mata ibu nie
sgt2 la megembirakan hati ibu..
bijak, paham arahan, cepat tangkap aper yg kita ckp
yg best skali cukup cepat meniru,mengikut..
bijak sungguh la anak ibu nie...
Insyaallah bila besar nnt Sheena lebih bijak serta berilmu tinggi
& menjadi anak yg solehah..
Aminnn

Mari lah sertai contest nie....memang berbaloiii
click contest link nie
untuk turut sertai bersama..


ust follow the steps below and you could grab one of the wonderful prizes.
  1. Get the best photo of your baby – ONE picture only!
  2. Insert the photo on TOP of your entry. Mention his/her name and date of birth.
  3. Write about this contest with title Cutest Baby of the Planet 2009
  4. Include a link to this nomination page in your entry
  5. Include a link to MomBloggersPlanet in your entry
  6. Put the Cutest Baby of the Planet 2009 BANNER on your sidebar (where I can clearly see) with LINK to this page
  7. Leave a comment here with link to your blog post (permalink)

Please note that the below link must be included:

Link to MomBloggersPlanet in entry: http://mombloggersplanet.com

Link to this nomination page in entry and banner:

http://www.mombloggersplanet.com/2532/cutest-baby-of-the-planet-2009-nominate-your-baby/


Terms & Condition

  1. This contest is opened to Malaysian babies 0-3 years old at the time of entry.
  2. Picture should be current or less than 1 year difference from the actual age of baby.
  3. ONE picture only!
  4. Entry must be submitted by a parent, legal guardian or close relatives (can enter for child, sibbling or cousin).
  5. Entry can be in Bahasa Malaysia or English.
  6. Nomination starts from 22nd December 2009 to 10th January 2010
  7. By participating, you expressly consent for your particulars, entries and photos to be posted on MomBloggersPlanet.com.
  8. Only 6 babies will be selected to become contestants of Cutest Baby of the Planet 2009
  9. Judge’s decision is final and no correspondence will be entertained
  10. The lucky 6 babies will be announced in a blog entry
  11. MomBloggersPlanet.com reserves the rights to change, amend, delete or add on to these Terms and Conditions without prior notice to you and shall become effective on such date as determine by us. You agree to be bound by such amendments.
  12. MomBloggersPlanet.com reserves the right to cancel the contest at any stage, if deemed necessary in our opinion, and if circumstances arise outside of our control.

Cutest Baby of the Planet 2009 Sponsors

The Photolicious

thephotolicious

Little Stori / MilinKassim

littlestori

TheLittleBigShots

LittleBigShots

LensaMama

LensaMama

LilKaiStore

LilKaiStore

NabilaHouse

NabilaHouse

LittleRedReadingNook

LittleRedReadingNook

Cupcake Chic Children’s Boutique

CupCakeChic

SabahAccessories

SabahAccessories

EverythingForYouFromMe

Everything For You From Me

Adrini’s




Posted in | 1 Comment

Tanda-tanda Kiamat

Menurut agama Islam merupakan suatu petunjuk atau isyarat yang sudah hampirnya Hari Kiamat Bermula dengan tanda-tanda kecil dan kemudian disusuli dengan tanda-tanda besar.

TANDA - TANDA KECIL

Didapati kini bahawa seluruh tanda-tanda kecil telah muncul dan terbukti seperti yang dinyatakan dalam Hadis. Kebanyakan hadis-hadis ini dapat ditemukan di dalam Sahih Muslim , Sahih Bukhari dan Riwayat Tarmizi.

  • Penaklukan Baitulmuqaddis
Dari Auf b. Malik r.a., katanya, "Rasulullah s. a. w. telah bersabda:"Aku menghitung enam perkara menjelang Hari Kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari
  • Zina bermaharajalela
"Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." - Sahih Muslim
  • Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik
  • Bermaharajalela alat muzik
Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka."Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyayi - penyayi wanita" - Ibnu Majah
  • Menghias masjid dan membanggakannya
Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.
  • Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik
Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim
  • Ramai orang menuntut ilmu kerana pangkat dan kedudukan
  • Ramai orang soleh meninggal dunia
Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran - Riwayat Ahmad
  • Orang hina mendapat kedudukan terhormat
Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia" - Riwayat Thabrani
  • Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja
"Sesungguhnya di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." - Riwayat Ahmad
  • Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang."
  • Bulan sabit kelihatan besar
Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) Bulan sabit." - Riwayat Thabrani
  • Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita
Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" - Sahih Muslim
  • Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar
Sesungguhnya sebelum datangnya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar" - Riwayat Ahmad
  • Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai
Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai." - Sahih Muslim
  • Banyaknya sifat bohong dan ia menjadi perkata biasa
  • Jarak-jarak antara pasar menjadi dekat (menunjukkan banyaknya kegiatan perdagangan)
Banyaknya sifat bohong, pendeknya waktu, dekatnya jarak-jarak antara pasar-pasar." - Riwayat Bukhari
  • Manusia mewarnai rambut di kepalanya dengan warna hitam supaya kelihatan muda
Pada akhir zaman akan muncul suatu kaum yang mencelupi rambut mereka dengan warna hitam seperti 'bulu merpati' yang mereka itu tidak akan mencium bau syurga." - Sahih Abu Daud & Nasai
  • Kekayaan umum dikuasai segelintir orang tanpa kebenaran dan tanpa rasa takut, termasuk rasuah dan mengambil harta secara tersembunyi.

-hadis bawah-

  • Akan terdapat banya pengkritik, pembawa-cerita, penikam-belakang dan pengejek dalam masyarakat.

-hadis bawah-

  • Orang akan mendirikan hubungan dengan orang tak dikenali dan memutuskan hubungan dengan yang rapat dan disayangi.

-hadis bawah-

  • Orang akan melakukan homoseksual.

-hadis bawah-

  • Akan terdapat ramai anak luar nikah.

- Abdullah Ibn Mas'ood (R.A.)

  • Berkurangnya sifat amanah

-hadis bawah-

  • Terasa berat untuk menjalankan syariah (zakat dijadikan hutang)

-hadis bawah-

  • Lelaki mentaati isterinya tetapi menderhakai ibunya

-hadis bawah-

  • Lelaki berkasar dengan bapanya tetapi beramah dengan rakannya

-hadis bawah-

  • Suara manusia meninggi (menjerit dan berteriak) di masjid-masjid

-hadis bawah-

  • Pemimpin suatu kaum adalah keji dan pemimpin suatu suku adalah fasik

-hadis bawah-

  • Lelaki dihormati bukan kerana budi dan kebaikan tetapi kerana takut akan kejahatannya
Dari Ali dan Abu Hurairah r.a.: "Apabila harta rampasan perang (milik umum) dikuasai segelintir orang sahaja, barang amanah menjadi rampasan, hart zakat menjadi hutang, seorang lelaki mentaati isterinya dan menderhakai ibunya, berbuat baik kepada temannya dan berbuat kasar kepada bapanya, suara-suara tinggi di masjid-masjid, yang menjadi pemimpin suatu kaum (bangsa) adalah orang yang hina (berkelakuan/bersifat keji) di antara mereka dan orang yang menjadi ketua suatu suku (kabilah) adalah orang fasik di antara mereka, seorang lelaki dihormati kerana takut jahatnya, arak biasa diminum, sutera biasa dipakai (oleh lelaki), munculnya penyanyi perempuan dan alat-alat muzik, orang yang di kalangan umat terkemudian akan melaknat (mengutuk) umat terdahulu, maka ketika itu hendaklah mereka menunggu kedatangan angin merah atau pembalikan bumi atau keburukan bentuk-bentuk atau tanda-tanda yang beriringan seperti tali yang putus maka jatuhlah biji secara berterusan". - Riwayat Tarmizi
  • Anggota polis semakin ramai yang menunjukkan semakin banyak kerosakan

-hadis bawah-

  • Mendahulukan lelaki menjadi imam bukan kerana ilmu tetapi kerana suara...

-hadis bawah-

  • Penjualan jawatan atau kepemimpinan (politik wang)

-hadis bawah-

  • Memandang rendah kepada darah
Rasulullah bersabda: "Bersegeralah untuk melakukan amal soleh apabila telah muncul enam perkara: perlantikan pemimpin yang boodoh, ramainya bilangan anggota polis, penjualan kepemimpinan, tiada penghargaan terhadap darah, pemutusan silaturrahim, orang mabuk menjadikan Al-Quran sebagai alat nyanyi yang mereka mendahulukan seseorang antara mereka menjadi imam agar dapat menyanyikannya walaupun orang tersebut paling sedikit ilmunya." - Sahih Riwayat Tabrani & Ahmad
  • Seorang isteri bekerja dalam satu syarikat dengan suaminya. (Malah isteri berpangkat lebih besar)
Dari riwayat Ibnu Masud: "Di pintu gerbang (dekatnya) Hari Kiamat: Salam hanya kepada orang yang khusus (sudah dikenalinya), tersebar dan berkembangnya perdagangan sehingga seorang isteri membantu suaminya berdagang" - Sahih Lighairihi Riwayat Ahmad
  • Munculnya gaya hidup mewah dan manja di kalangan umat Islam
Apabila umatku berjalan dengan sombong dan yang melayan mereka adalah putera-puteri raja, putera-puteri Parsi dan Rom, maka orang yang paling buruk akan berkuasa terhadap orang yang paling baik (pilihannya)." - Riwayat Tarmizi, Sahih Abdullah ibnu Umar r.a.
  • Orang fasik dimuliakan sedangkan orang mulia dan terhormat direndahkan
Sungguh hebat dia, sunggu jarang orang seperti dia dan sungguh pintar dia sedangkan di dalamnya tidak ada iman sedikitpun" - Riwayat Bukhari, Muslim, Ahmad, Tarmizi, Ibnu Majah
  • Banyak orang berharap untuk mati kerana banyaknya kekacauan ataupun kesengsaraan
"Tidak akan berlaku kiamat sehingga apabila seorang lelaki melalui sebuah kubur maka ia akan berkata: 'Aduhai seandainya aku juga berada ditempatnya.'" - Riwayat Bukhari dan Muslim
  • Banyaknya berlaku Gempa Bumi
  • Banyaknya berlaku huru-hara yang menyebarkan kejahatan
  • Banyaknya berlaku pergaduhan dan pembunuhan
"Kiamat tidak akan berlaku kecuali apabila ilmu telah diangkat, banyaknya berlaku gempa bumi, timbulnya huru-hara dan banyak pergaduhan iaitu pembunuhan - Sahih Bukhari
  • Munculnya mati mendadak atau mati secara tiba-tiba

-hadis bawah-

  • Masjid dijadikan jalan iaitu seseorang muslim melalui masjid tanpa melakukan solat
Masjid dijadikan sebagai jalan-jalan dan timbulnya mati mendadak" - Hasan At-Tayalisy.
TANDA - TANDA BESAR
  • Keluar sejenis binatang dari perut bumi yang digelar Dabbatul Ardhi.
  • Lahirnya Dajjal.
  • Keluar asap tebal.
  • Turunnya Nabi Isa A.S
  • Kemunculan Imam Mahadi.
  • Matahari terbit dari ufuk barat.
  • Keluarnya suku Yakjuj & Makjuj.
  • Diangkat al-Quran dan perkara-perkara yang baik
  • Runtuhnya Ka'abah
  • Terdengar tiupan sangkakala pertama.
  • Ada azan tak di jawab
  • 3 kali gempa bumi, sekali di timur, sekali di barat, dan yang ketiga di Semenanjung Arab.
"Ya Allah, Sesungguh nya semua pertanda yg telah kau tetapkan ini benar2 telah berlaku kepada kami dibumi Mu ini Ya Allah. Kau Ampunkan lah segala dosa diriku,ibu bapaku,suamiku, Mertuaku, Anak2 ku serta seluruh sahabat ku sahabat seislamku ya Allah..kau berkan lah perlindungan yang sebaik mungkin terhadp mereka...kau panjangkan lah umur mereka ya Allah..panjangkanlah umur Bumi ini Ya Allah..
Amin ya Rabbal Alamin"

Posted in | Leave a comment

NANGIS CONTEST BY MUMMY ARIQ


mengcontestkan diri lagi sempena nk hujung tahun nie...
penuhkan entry utk 2009...
yeye...

contest Anjuran Mummy Ariq Danis

nie dier photo Sheena ngamuk bgun tido.....
nampak ibu terus waaaaa.....marah sbb ibu tak dokong dier...
huhuhu..manja sgt nie...


Antara syarat2 contest :

~ Copy banner kat atas ni, letak kat sidebar korang berserta link contest. Tak de link automatik tak layak k...

~ Jadi follower kepada ke-3² blog saya di bawah (WAJIB) (Done)
1) http://deazliyanish.blogspot.com/
2) http://dorbrooch.blogspot.com/
3)
http://lolastation.blogspot.com/

~ Add kesemua blog di atas, di dalam bloglist anda (WAJIB) (Done)

~ Buat n3 & upload HANYA SEKEPING gambar anak anda (no edit²) yang tengah menangis baik punyer.... Letak nama dan umur (kalau anak ada ramai yang nangis, pilih 1 yang terbaik di kalangan mereka yer... letak bebanyak nanti, payah lak nak pilih..) (sattle)

~ Cerita lah sikit, kenapa diaorang leh nangis masa tuh... (of cozz... x citer x menarik kan kan kan)


Setelah syarat kat atas ni complete, sila laa tinggalkan link korang supaya senang saya nak menjenguk k) (ok done)

Tarikh tutup contest : 04 Jan 2010 @ 12.00 tengahari


HADIAH DISEDIAKAN UTK 3 PEMENANG SAHAJA (Apa hadiah nyer akan di update kemudian)


Pemilihan pemenang akan di adili oleh Mr Hubby Wubby a.k.a En Md Azlan Samad



Posted in | 1 Comment

Always Be My Baby Contest

hahahah...contest yg paling imple utk semua join...
just upload the photo of a baby n u...
then link the entry to this link


my beloved angle, quean of my heart n my soul...
u r my everything ...
ibu love u soo much..
"muaaahhhhh"

Posted in | 1 Comment

CANDID PHOTO CONTEST


Candid Photo Contest
Anjuran
Mr.Halim

end 31 December 2009

here my candid photo



this photo taken on Sheena 1st Birthday
sempat menguap lak manja ibu nie..
heheheh...


Posted in | Leave a comment

NUFFNANG OH NUFFNANG!!!


actually aku nie da lamer da ader account ngn nuffnang nie...
tp aku tak reti nak gunakannyer...
alhamdulillah.. setelah aku dok membelek Nuffnang nyer blog..
baca punyer baca baru la la nie aku paham aper itu Nuffnang...
kekekek..

to all the expertesssss Nuffnang...
sayer budak baru belajar mohon tunjuk & ajar sifu2 semua...
huhuhuuh...
share ilmu tue baguss..heheheheh

so to all the Nuffnang members n friends...
pls clicks my & Smooch
sambil bershopping or blog walking tue...
jasa anda amatla sy hargai sesangat...

Posted in | 4 Comments

‘flymas.mobi – as Easy as 1, 2, 3’


contest from Nuffnag
start 14 Dec 2009 untill 30 Dec 2009

All new Launch from Maxis & MAS..
FLYMAS MOBI...
all in our hand how..search it just by your Mobil Phone...

• Check-in for your flight on your mobile?
• Board the plane with just your phone - with a 2D boarding pass sent to your phone?
Cool n easy aite!!
• Check flight fares, book and pay (or hold!) and plan spontaneous trips with friends during Kopitiam or lepak sessions?
With Malaysia Airlines, it's now possible! That's right, proud to introduce flymas.mobi, the world's most comprehensive mobile booking service! Whether it's booking, boarding, or flying... it's as easy as 1,2,3!
Some of flymas.mobi's key features include:
• Easy booking: Purchase or hold tickets listed at lowest fares. (For dates within 30 days)
• Check-in: Paperless boarding passes using new technologies.
• Flight Status: Check if your flight is departing on time or has been retimed
• Deals and Offers: Tells you the hottest deals, which you can then book on the spot!

eassy bisssy disssyyy...waaaaa
now it easy anytime can fly..heheheh


Posted in | 1 Comment

KRISMAS FAMILY HOLIDAY TRIP

Marry Christmas....hohohoh
org dok sebok beraya natal...aku yg tak berapa sihat nie dihogah gak supaya ke PD..
huhuhu...boleh tp wa tak byk jln2 la errkkk...heheheh
En.Hubby ajak gak ker PD pasal his Uncle & Auntie from S'pore turun skali da..
so walaupun tak berapa ok sgt...gagah gak la...
cian lak En.Hubby nak jumpa saudara dier yg jauh n jarang dtg kesini nie..
so here a few pic yg den & Hubby snap2kan
Sheena bukan main seronok lagik..





Sayerp suker berjalan skrg tau!!!!

tak takut langsung...makin kedepan jerkkk..


Sheena with Kak Wa..

"abbittt....bu..kakak.."
abiit tue da betuyg last mesti ader kakak ngaper syg..
huhuhu


Sayerp sgt teruja nie...

Abis mata rabbit di cucuk dek Sheena...

Posted in | Leave a comment

BEKERJA SENDIRI????

Bekerja sendiri???
ada sesetengah pihak akan berfikir apa kebaikan & keburukan bekerja sendiri nie..
pendapat ku ianya amatla bagus sekali...
terutama sekalibagi kaum hawa & ibu nie..
dengan zaman kini yg terdapat pelbagai ancaman kesihatan
& masalah yg melibat kan kanak2...
maka 100% pandangan kaum ibu2 nietentulah mereka bersetuju...
tak begitu wahai para2 ibu sekalian..

bekerja sendiri di rumah
memudahkan kita melihat sambil mengawal tingkahlaku anak2..
mudah sikit bila dah depan mata nie...
sekurang2 nya semua gelagat anak kiita tahu..
malah ianya juga merapatkan lagi hubungan kita dgn anak2..

bukan tidak menyokong bekerja di luar nie..
tetapi melalu pengalaman yg telah baiti lalui
rasa nya berkerja dirumah nie lebih mudah..
contoh nyer...
anak sakit jatuh atau sebagainya dirumah...
dah tentu kita yg dipejabat nie tak tau keadaan sebenar..
aper yg diceritakanoleh maid atau nassery kadang tue
menyukarkan kita utk menerimanya..
kena pulak byk dah berita kuar tentang bibi dera anak la,
penjagaa pusat penjaaan kanak2 letak ubat tido la
mcm2lagi la..
yang palingrisau adalah kita nie kaum ibu...
larat ker asyik nak amik EL jerk
silap2 dapat majikan yg jenis tak paham
dibuang nye kita dari bekerja...
tak ke nayer...
huhuhuh....

so mmg patut sangat la
kitagolongan ibu nie berkerja sendiri atau berkerja dari rumah sahaja..
itu bg yag masih berminat utk kerja la...
tp kalau full time housewife pun ok...
heheheh..kalo sayer...prefer dok umah sambil bekerja...
kang boring pulak kan..kekekekek
kurang2ader gak wang masuk untuk dibelanja atau
digunakan ketika kecemasan kan...

Posted in | 1 Comment

BIRTHDAY PHOTO SHEENA & ADAM

Sabtu lepas sempat jugak adakan majlis
aqiqah & birthday
Sheena & Adam
buat sekali dgn anak kakak ipar baiti..
senang sikit x der la nak mengemas memasak byk kali kan..
walaupun hujan tapi ramai juga yaang dtg memeriahkan majlis nie
pada semua yg dtg Kak Ani,Kak Ajie, Mak we, Mummy E-Car
terima kasih byk2 kerana sudi datang..
ader yg baiti tak perasan tue mintak maaf la...
nak tegur takut salah org pulak...
huhuhu..tq yer semua...
hadiah pun byk gak sheena dpt...
tq all let enjoy the pic yer...
sory la lambat upload...


Sheena sgt teruja tgok byk dolls...

nie hadiah Sheena yg sempat ibu amik..
ader lagik kat umah Wan..nnt kiter amik yer



Sheena sorg jerk yg over bergaun bagai..ibu paksa gakkk...


Kek yg sgt sedap....nyum2....


Sheena tak nak pakai nie!!!!

Argghhh!!! kerimasan...tp ibu paksa jugak...






(muker kepenatan..mengantok sudah!!!)





Posted in , | 5 Comments