Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Followers

YA ALLAH...JIKA INI UJIAN DARIMU AKU REDHA...

Semalam tetiba pukul 12.27am
aku mcm biasa ler nak ke toilet (membuang air)
tetiba jerk aku perasan ader sesuatu yg berwwarna merah...
herrrgghhh....DARAHHH.....
terus aku tepon En. Hubby bg tau die keadaan aku...
then aku call mak..sib baik la mak aku skrg niea
dah tinggal di subang....

aku cakp kat mak...
"mak akak kencing kuar darah....errupp"
mak : " nak gugur la tue....sakit tak...."
aku : "tak der punn..."
Mak : " darah banyak ker...ketul2 tak"
Aku : "tak cair jerk...sikit jerkkk"
Mak : "kalo tak sakit sok pagi pergi la ospital...tapi kalo sakit mlm nie kena pergi"

setelah la dok berfikir...
aku amik keputusan tuk ke ospital sok jerk..
soo..pagi tadi aku ker SALAM...
pagi nie baru aku terasa lemah & sakit2
pergi2 aku nyer Gyne tak der pulak...
hari rabu die bukak malam...
alamak mcm ner nie...tak kan aku kena tunggu mlm lg...
sib baik kat SALAM dier pun ader POLIKLINIK...
so aku decide ke saner ajer...
register then tuggu dlm keadaan sakit n raser cam nak pitam....

kemudian nama aku di panggil...
dgn perlahan aku berjalan masuk ker bilik Doctor...
then Doc tanyer...aper masalah...
terus aku citer aper yg terjadi...
Doc panggil ajak pergi SCAN...
utk confirm kan aper maslah...

maser scan...doc tgok keadaan kandunggan aku nampak mcm tak sihat?
huihhhh...tak sihat aper maksud nyer?
Then doc try cari fetus heart...
pun tak jumpa...haa....aku tanyer lagi
aper maknernyer...
is that mean i lost my baby or what...?
after scan doc bawk aku ke bilik dier balik...
time nie baru doc citer...
keadaan kandungan aku tak lihat seperti normal...
coz my fetus look da membujur....doc ckp...kalo normal dier membulat....
so kalo jadi skali pun it will be a not healthy baby...
mungkin akan cacat or else..
haaa.....cacattt!!! ya Allah...dada aku da mula sebak...
then doc ckp lagik...yg die tak jumpa denyutan janin...
kalo ikut usia kandungan sekarg...denyutan jantung janin da boleh nampak...
so doc ckp dier tak nampak...dan size kandungan pun berusia 6 minggu...
kecil dari usia kandungan sebenar....
kalo dlm masa 1-2 minggu saize janin makin mengecil..
aku disuggestkan oleh doc untuk buat DNC...
whatttt??? aku da x dpt tahan sebak lagik....
berderai air mata aku biler da dengar semu nyer...
so doc bagi tau aku..utk jumpa Gyne Doctor Siti esok...
utk full check up...sbb mlm nie appointment dier da full...
tapi kalo mlm nie aku masih bleadding heavy...
aku perlu dimasukkan ke wad..
so esok baru aku akan tau keputusan sebenar....

ya allah aku da tak mampu nak berkata2 ape lagi....
berdoa ajer agar segalanyer selamat....

**cerita bersambung lagik esokk**
sob...sob..sob...




This entry was posted in , . Bookmark the permalink.

31 Responses to YA ALLAH...JIKA INI UJIAN DARIMU AKU REDHA...

Unknown said...

awak..sabar ye..kita baca pun rasa sedih jugak..

bintangku said...

.........speechless...

bykkan sabar yer..

Sari said...

sabar ye baiti...
ader hikmah tu, jgn byk pikir sgt, ikut nasihat Dr.yer...
tringat plak masa akak kena dulu..isk..isk..

mama balqis said...

sabar ye..moga2 tiada yg buruk..

Suhana Shahril said...

Smoga semuanya selamat.Bertawakal lah

Qastalani® said...

I pun da nak bergenang mata membaca. Semoga semua selamat okay..

Ummi Eisya&Amani said...

dapat faham mcm ne perasan baiti..sebab dulu aku pun mcam tu jugak..sabar dan doalah banyak-banyak..seandainya tak ade rezeki,terima la dengan redha..ade hikmah di sebaliknya..

Along25 said...

baiti... b a strong mama! Along doakan baiti selamat... jgn sedih2... berdoa k...

yanadzul said...

sabar byk2..
yana pun baru2 ni jadi cam baiti nih.. skrg dah recover dah..
sedih tgk scan lonjong ja tak bulat macam normal pregnancy..blum ada rezeki lagi..

miemiey said...

baru je planing tu ini daa jadi macam ni...sedih lak...doakan semuanya selamat..anggap ini ujian darinya dia berhak memberi dan mengambilnya..mgkin akan datang rezeki allah bg lebih baik..yg pntg kuatkan semangat tau

mamapp said...

tabahkan hati ye baiti. mungkin ada hikmah di sebaliknyer. insya allah baby yg dah pergi tu akan tolong baiti di akhirat nanti.. semoga semuanyer berjalan lancar ye.. take care

Ibu Ammar said...

smoga kakak baik2 aja..take good care..

Zaza Emeer said...

subhanallah, semoga Baiti sekeluarga tabah dgn dugaan ni. insyaAllah, Allah akan gantikan dgn sesuatu yg lebih baik... Amin... Take care yer... Sedih, bergenang airmata...

Zaza Emeer said...
This comment has been removed by the author.
eifa said...

semoge Allah berikan yg terbaek...insyaAllah

eifa said...

semoge Allah berikan yg terbaek...insyaAllah

nurul collection said...

baiti,terkejut ayu bila baca entry baiti nih..byk2 sabar ya,ada hikmahnya disebaliknya..yg penting jaga diri..

Lemangcute Comel Yang Dilindungi said...

baiti cayang.. banyak kan istighfar keh.. baiti sematkan dalam hati..segalanya milik allah... samada kandungan boleh proceed or not.. yakin pada hikmah allah.. lemang doakan baiti tabah..amin.. :(

lel said...

kak, sabar yea
harap2 semua ok
insyaAllah

~farah~ said...

sabar ye...
semoga semuanya selamat dan dipermudahkan....
sedihnya baca....:(

MamaAisy said...

baiti babe,
ida tumpang sedih dengar berita ni..
ida selalu masuk blog baiti.. fyi, ida pun pregnant.. n berita pun buat hati jd sayu sangat..
sabar ye.. mungkin ada hikmah disebalik semua ni..

izzahazfar said...

saya nangis baca entry ini...even anak kedua tapi kita sbg ibu terasakan...emm...

apappun ingat ya semua ada hikmah!

CIK NANA said...

Baiti..
Banyak2 bersabar...
Ada rahmat disebalik smua nie.. Insya Allah!

cheyus said...

banyak-banyak bawa bersabar...
cheyus pun pernah alami kejadian yang serupa....kandungan pertama cheyus...sama usia mcm kandungan baiti juga....
tetapi lain sikit cerita...yg penting baiti kena banyak bersabar dan perlu kuat semangat....

firahadifa said...

Insya Allah.. semua akan selamat.. kite kat sini doakan baiti okay!!

firahadifa said...

Insya Allah.. semua akan selamat.. kite kat sini doakan baiti okay!!

firahadifa said...

Insya Allah.. semua akan selamat.. kite kat sini doakan baiti okay!!

Ena said...

Mmm.. sedih bace n3 nie.. yer la kiter sama2 perempuan yg pernah lalui detik2 bergelar seorang ibu.. jd bile bace terase sebak pula..

Harap Baiti bersabar yer.. Moga2 semua nyer dalam keadaan selamat..

... said...

Banyak2 kan bersabar... semoga tabah menghadapi apa jua dugaan.. kami sekeluarga mendoakan agar kedua2 selamat..

aiezza.sue said...

semoga baiti tabah menghadapinya..hanya DIA yang tahu kebaikan di sebalik semua ni..

mich said...

don't worry...everything will be ok my dear...