Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Followers

DOA SEBAGAI AMALAN UNTUK SEMUA


Assalamualikum semua sahabat...
nie baiti ader beberapa doa2 untuk dikongsi bersama...
Doa2 nie kebanyakan diberi oleh nenek sy...
turut diamalkan oleh Ibu sy..
insyaallah berguna untuk kiter semua..

1. Doa Agar Dpt memnyelesaikan Hutang
(tak kira aper2 hutang leh cuba doa nie Insyaallah)
Ertinya: Ya Allah, cukuplah dengan yang dihalalkan oleh Engkau,
jauhkanlah dari yang diharamkan oleh Engkau,
layakkanlah aku dengan anugerah Engkau,
jauhkanlah daripada mengharap-harap selain dari Engkau.


2. Doa Kebahagian Keluarga
Ertinya: Ya Tuhan kami! Berilah kami Isteri kami,
anak cucu kami semua menggembirakan hati
dan jadikanlah kami sebagai ikutan orang-orang yang taqwa.
.

3. Doa Keselamatan Dunia & Akhirat
Ertinya: Ya Allah! Kami minta ampun kepadaMu
dan kesejahteraan agama di dunia dan di akhirat.


4. Doa Kesejahteraan
(Doa ini sering digunakan oleh Sayyidatina Aisyah)
Ertinya: Ya Allah! Aku minta kepada Engkau semua kebaikan masa
kini dan akan datang samada yang aku ketahui atau tidak
dan tahu dan aku berlindung kepada Engkau dari semua kejahatan yang
masa kini dan akan datang samada yang aku tahu atau tidak.


Marilah mencuba doa2 nie..insyaallah
segala yang diminta akan terlaksana dgn izin Allah.

Selamat Beramal....


This entry was posted in . Bookmark the permalink.