Followers

Archive for January 2010

OUR WEEKEND!!!

Weekend nie...baiti ke rumah di subang perdana..
menjegok Mak & Abah & my sista y debab tuh..kekekeke
sebelum ke sana abah mintak bawak dia ke
Technology park di Bukit Jalil..
Sebab abah nak jumpa sombody kat saner nak sign Contract
pemberian enjin Bot pada my dad nyer nature club..
So sambil menunggu abah dok sign tue semua...
Baiti & my sista sarah pun aper lagikk..
dok berposing ngan sheena lerr..kekekek
enjoy the pic below erkkk...

 
yuhuhuhuu...

  

  
 ibu suruh smile tp sheena bye!!

 
  tgok tue bye2 lgikk...huhuh
(ibu lak overr...kekeke)

Posted in , | Leave a comment

SMOOCH HIJJAB COLLECTION

New collection..
for more pls visit SMOOCH
now!!!




 

  

 

Posted in | Leave a comment

Hjsilah Nature Appreciation Svcs, Royal Belum


Jambatan Gantung, meyeberangi sungai

 
A good way to gather the children

Be prepared with your swimming suit

 
Sungai yang tenang & jernih...sejukk wooooo...

 

Nak promote my Dad nyer Biz kat sini sikit..
Actually dulu baiti suker amat la ikut abah bwk pelancong2 dlm & luar negara
pergi explore nature kat hutan Belum ni....
tapi tue maser sekolah2 lerkk...skrg da lamer rasenyer x pergi..
nak pergi pun kena pilir byk kali kot..

Kat maner Hutan Belum?
Hutan Belum nie merangkumi Banjaran Ttiwangsa..
tempat nie terletak di Pulau Banding..
nanti baiti citer lebih lanjunt tentang tempat nie..okieess
tapi tue maser sekolah2 lerkk...skrg da lamer rasenyer x pergi..
nak pergi pun kena pilir byk kali kot..
Apa pun this place mmg nice habis...byk flora & Fauna yg yg unik terdapat kat sini..
 So kepada kaki2 pancing atu pencinta alam
yg berminat nak explore tempat nie..
boleh la clik link my dad nie...

Rugi kalo x berkunjung disini...

Posted in , , | Leave a comment

STRESS...TENSION!!!



Huughhhh...Sejak kebelakangan nie aku raser mcm tertekan jerk idup nie...
x tau la pasal aper...nak kater aku ader masalh kerja...
x jugak sbb aku da pun berhenti kerja...
masalah keluarga lagik la...kalo ader pun x der la sampai aku nak stress...
hmm....tertanyer2 kat diri sendiri nie kenapa? kenapa?

heerrghhh...mungkin sbb period or hormon kot?
actually this is my 1st period after DNC ari tue...
mmg betull la kata mak...mcm2 perubahan akan berlaku selepas DNC tue..
Kalo korg2 semua nak tau..since that day i lost my weight soo muchhh...
skrg hubby sampi da tegur apersal kurus sgt nampak abis tulang2...wahhhhaahahah
Nak kater aku x makn...selera makan aku amat la kuat skrg nie..
kalo penat sgt jaga Sheena..x kan la...alhamdulillah setakat nie..ok jerkk..
cuma Sheena kerap sakit jerk laa...tp x der la pualk sampai aku x mkn langsung..
badan rase x sedap jerkk...raser mcm ader yg x kena...nak kater aku sakit...
x der lak menunjukkan tanda2 sakit mcm demam ker aper?

hherrghh..perlukah aku amik suppliment2 lain nie..
cukup la Vit.C ngan Omega pill yg aku selalu amik nie...
aper x cukup ke tue...?
haihhh.. entah la..aku pun x jumpa jwpn utk semua persoalan aku tue...
sakit kepala otak kalo nak difikirkan...
so baik letak tepi dulu..x perlu pikir..nnt da cool down baru pikir...

xoxo

Posted in , | 2 Comments

ADUH....NOTTY NIEEEEE....

 

Tengok nie anak dara baiti sorg nie...aduhhh...
sib baik time nie tergerak hati nak tgok dia buat aper kat dpn...
haaaa..skali amik ko....nasib baik tak jutuh....
boleh lak dier panjat meja nie..huhuhuh...
nasib mmg nasib...
Sheena da lama aim lappy ibu dier nik...
dok tgok ibu dok dpn nie dier pun nak gak..tp ibu x bg...
haaa..skali bila da dpt kesempatan...amik ko....hunggggaaaahhh...

 

Last belikan dia lappy gak satu..bkn yg betul lerk tapi..
mainan nyer...adoooiii...sekejup jerk...3 hari jerk dia nak main..
pas tuh da x mohh...maner x nyer dok tgok lappy ibu screen besor kuar gambor semua..
screen dia kecik..gambor pun x nampak sgtt...
wahahahah..binjak sungguh anak ibu nie...adoiii...
x per sheena..nanti sheena da besar i bu mintak daddy beli lappy utk sheena okk...

Posted in | 9 Comments

Admire them sooo much






Saper follow this series...
bkn aper...aku betul2 admire this 3 sisters....
gus biz maker, gud family, gud lover n alll....
realy adore their love beatween each other...
hahaha...new season x leh miss tgok...
best best best...

Posted in | 7 Comments

SERABUT DA>>>>!!!!!!!!!@$^^&()&^$^!@%^&*()_*&^%$#!

waahahahahah...
ke TENSION nan yang amat sgt...
Aku nak edit html menu bar x dapat2 nie...
saper leh tolong...

Wahai rakan2 blogger ku yg exper lagik proo...
tolong aku!!!!!

raser da nak campak lappy nie bari atas kebawah nie.....
arrgghhhh...
pls help me some one?

Posted in | 2 Comments

NEW LOOK!!




Holla everyone..
please be inform that SMOOCH now already change name..
no more 'SMOOCH ONLINE BOUTIQUE'
whats the new name...??
now officially change to
'SMOOCH HIJJAB COLLECTION'
but we still using the same url http://smoochonline.blogspot.com

so what's new on SMOOCH more...?
here the new info to shere with all of the customer..
SMOOCH will provided u a new collection,design n much more..
not just for the casual,office wear
but also for bridle to..
at the moments a few stock already in..
so just give us more time to launch it..

to all the customer who give us much support..
Thank you soo much..please continue supporting us..
hahahah...

see yaa...

Posted in | 4 Comments

GIVEAWAY...GIVEAWAY

Just want to inform that tomorrow is the last day of
"SMOOCH NEW YEAR GIVEAWAY"

Hadiah istimewa da ready..huhu
tunggu nak announce pemenang jerk..heheh
Ape hadiah dia?
hadiahnye merupakan Koleksi Exclusive SMOOCH..
koleksi nie still x launch kat smooch lagik..
sbb nak kasik suppriessee..hahah
(kejam gitu..maner kejam kan kan)

So aper tunggu lagik..
masih sempat utk sertainya..
the contest will be end tomorrow
20 January 20:10 @ 20:10pm
(cantik maser tuh..hahahah)

jgn tunggu lama2..cepat join giveaway nie..

Posted in | Leave a comment

BEYONCE WANNA BE or WANNA BE BEYONCE?


Posted in | 3 Comments

ALVIN & THE CIPMUNKS 2 : LOVE IT


Suker sgt tgok movie nie..
bkn ibunyer tp Sheena...
pantang part nyanyi2 jerk sure kedepan TV nak goyang skali..
exspecially part lagu singgle lady beyonce tuhh..
favorite Sheena..pantang dengar sure goyang nyer..huhuhuh
hahaha..penat ibu dok alih2 kan Sheena...





Posted in | Leave a comment

MAY I HAVE YOUR ATTENTION PLEASE!!!!

JUALAN MURAH JUALAN MURAH...
SALE SALE...

LOW PRICE ITEM!!!
murah-murah!!
jgn tunggu lama2 lagik
Cepat cepat visit SMOOCH..
saper cepat dia dpt..

(hahah itu jerk...x marah kan..)

Posted in | Leave a comment

DOA UNTUK 'ANJANG'



Hari nie my uncle menjalani pembedahan besar..
besar ker? (pada aku ianya besar la...)
melibatkan Tulang punggung,pinggang & tulang belakang...

My uncle nie da lama sakit since jatuh maser shooting
drama 'ASSALAMUALIKUM YB'..
mula2 dulu lutut..kemudian tulang blakng...
Penyakit seperti ini mmg sering berlaku kepada
mereka2 yang seperti Uncle baiti nie..

So today at 8am..pembedahan telah dijalan kan..
update by my mom, skrg ni anjang berada di recover room..
skrg still x sedar lagik....hopefully kejap2 lagik anjang sedar..
so esok or lusa insyaallah anjang da boleh dischage..

sepanjang proses permulihan tue nanti..
anjang akan dijaga oleh my mom a.k.a his sister..
nak buat mcm mana kan..adik beradik sendiri..perlalu jaga..
sbb my uncle nie belum berkahwin..
even kalo dia berkahwin pun still adik beradik kena tolong gak kan..
That is family mean to be...

Hopefully semuanya berjalan dgn lancar..
semoga anjang cepat sembuh seprti dulu..
kami satu keluarga support anjang okieesss...

do nang me, click here : DOA UNTUK ANJANG

Posted in | 5 Comments

KEBAIKAN & KHASIAT ASMA-UL-HUSNA

ALLAHU                  Ertinya Yang mengeluarkan sekelian makhluk dari tiada menjadi ada.
KHASIATNYA:        Barangsiapa yang menbacanya 5000 kali tiap-tiap hari, Insyaallah akan dimurahkan     rezekinya, dan jika dibaca 66 kali sampai 66 hari setelah sembahyang fardhu, maka akan menjadi sebutan orang besar dan mendapat kebaikan yang banyak.
AR RAHMAANU      Ertinya Kasihsayang kepada hambaNya didunia.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang mebacanya tiap-tiap selesai sembahyang fardu sebanyak 100 kali, Insyaallah ia akan terjaga dari sifat lupa dan lalai.
AR RAHIIMU           Ertinya Yang Kasihsayang kepada orang-orang mukmin pada hari Akhir
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang membacanya tiap-tiap hari sebanyak 100 kali, Insyaallah hatinya akan selalu mempunyai sifat kasih sayang akan sesama makhluk Allah s.w.t.
AL MALIKU             Ertinya Yang Mempunyai Kerajaan
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang membacanya tiap-tiap hari sebanyak 121 kali kemudian daripada fajar atau tergelincirnya, Insyaallah akan dikayakan dengan sebab atau dengan pintu yang dibukakan Allah s.w.t. baginya.
AL QUDDUUSU      Ertinya Yang Maha Suci
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir dengan khalimat ini pada tiap-tiap hari ketika tergelincir matahari sebanyak 100 kali, Insyaallah akan menjadi bersih hatinya, dan barangsiapa yang berzikir 1000 kali, Insyaallah akan diselamatkan daripada bala.
AS SALAAMU          Ertinya Sejahtera daripada kekurangan
KHASIATNYA:         Apabila dibacakan kepada orang yang sakit kepala sebanyak 121 kali atau 136 kali dengan suara yang sekiranya dapat didengar oleh orang yang sakit dan dengan mengangkat  kedua belah tangan, Insyaallah akan disembuhkan dengan khalimatNya selama tidak datang ajalnya atau dikurangkan daripada sakitmya.
AL MU'MINU           Ertinya Yang Mengimamkan hambaNya
KHASIATNYA:         Apabila dibacakan akan khalimat ini sebanyak 136 kali oleh orang yang merasa ketakutan akan sesuatu, maka ia akan merasa aman dari apa yang ditakutkannya, dan apabila dibaca oleh orang yang beriman, maka ia akan bertambah imannya.
AL MUHAIMINU     Ertinya Yang Sangat Menyintai dan Memelihara.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang membacanya 100 kali setelah sembahyang sunat dua rakaat (terutama diwaktu tengah malam), Insyaallah akan dibersihkan zahir dan batinnya dan tetap bercahaya hatinya, dan barang siapa yang membacanya sebanyak 145 kali setelah sembahyang Isyak, Insyaallah akan kuat khafazhnya.
AL'AZIIZ                   Ertinya Yang Menyalahkan.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir sebanyak 40 kali tiap-tiap hari selama 40 hari dan yang lebih baik dibaca setelah sembahyang Subuh, Insyaallah akan dikayakan dan dimuliakan oleh Allah s.w.t. dan tidak dihajatkan dia kepada seseorang dari makhlukNya.
AL- JABBAARU      Ertinya Yang Sangat Gagah.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir tiap-tiap hari sebanyak 206 kali atau 226 kali pada pagi dan petang, Insyaallah tidak akan boleh orang yang zalim dan Allah s.w.t. akan membalas bagi orang zalim itu siksa baginya.
AL MUTAKABBIRU Ertinya Yang Maha Besar.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir tiap-tiap hari sebanyak 662 kali, Insyaallah orang yang takabur itu akan tunduk kepadanya.
AL KHAALIQU         Ertinya Yang Menciptakan MakhlukNya.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir waktu tengah malam sebanyak 731 kali, Insyaallah akan diterangkan hatinya dan dirinya, dan barangsiapa yang kehilangan hartanya atau lama ditunggalkan orang yang dikasihinya, maka bacalah sebanyak 5000 kali, Insyaallah ia akan datang dengan perintah Allah s.w.t..
AL BAARI-U             Ertinya Yang Menerbitkan Makhluk.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir  pada siang hari sebanyak 100 kali, Insyaallah ia akan selemat dari kebinasaan dan tidak akan merasa takut ia didalam kubur, dan barangsiapa yang apabila dibacanya pada malam hari selama 7 malam berturut-turut dan pada tiap-tiap malam dibaca 100 kali, Insyaallah akan disembuhkan segala penyakit dalam tangannya.
AL MUSHAWWIRU  Ertinya Yang Merupakan Makhluk.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir sebanyak 336 kali atau lebih, maka Insyaallah akan menjadi baik segala perbuatannya atau apa yang dikerjakannya.
AL GHAFFAARU     Ertinya Sangat Mengampuni.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir  100 kali sambil mengiringi sembahyang Jumaat, Insyaallah zahir baginya akan mendapat keampunan. 
AL QAHHAARU      Ertinya Yang Sangat Keras.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca tiap-tiap hari dan malam sebanyak 306 kali atau lebih, Insyaallah keluar dari hatinya cinta dunia dan kebesaran barang lain daripada Allah s.w.t. dan zahir baginya pertolongan Allah s.w.t. atas musuhnya, dan barangsiapa yang adanya hajat lalu berzikir 100 kali kemudian mengangkat kedua tangannya dan membuka akan kepalanya, Insyaallah ditunaikan hajatnya.
AL WAHHAABU      Ertinya Yang Sangat Memberi.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang kekal mewiridkannya tiap-tiap hari atau tiap-tiap selesai sembahyang fardhu yang lima waktu sebanyak 300 kali atau lebih, Insyaallah akan dikabul dan hebat baginya kekayaan dan kebesarannya, dan barangsiapa mengekalkan membacanya pada akhir sujud sembahyang dhuha sebanyak 40 kali, Insyaallah dimudahkan baginya kekayaan yang mudah dan hebat.
AR RAZZAQU          Ertinya Yang Sangat Memberi Rezeki.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang mengekalkan membaca tiap-tiap hari 308 kali, Insyaallah ditunaikan hajatnya kepada raja dan pemerintah dan jika mengkehendaki akan dimarahinya itu, maka berhentilah berbetulan orang yang dituntut, dan apabila berzikir 17 kali, Insyaallah ditunaikan hajatnya dan barangsiapa yang berzikir sebanyak 20 hari berturut-turut dan tiap-tiap hari 20 kali pada pagi sebelum makan dan minum, Insyaallah akan diberikan padanya faham yang dalam dan sempurna.
AL FATTAHU         Ertinya Yang Membuka Khazanah Rahmat.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca tiap-tiap selesai sembahyang Subuh sebanyak 71 kali dengan tangannya dihantarkan keatas dada, Insyaallah hatinya akan bersih dan bercahaya, dimudahkan segala pekerjaan dan keluar cinta dunia dari hatinya.
AL'ALIIMU               Ertinya Mengetahui.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir tiap-tiap setelah selesai sembahyang lima waktu sebanyak 100 kali, Insyaallah akan mendapatkan ilmu ma'rifat dan kasyaf serta iman yang sempurna.
AL QAABIDHU        Ertinya Yang Menggenggam, Menyempitkan Rezeki dan Menguranginya bagi seseorang yang disempitkan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap hari sebanyak 100 kali, Insyaallah akan terhindar dari pengancamnya.
AL BAASITHU         Ertinya Maha Melapangkan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca selesai sembahyang dhuha 10 kali, Insyaallah akan diluaskan rezeki dan ilmunya.
AL KHAAFIDHU     Ertinya Yang Menurunkan.
KHASIATNYA:         Apabila diamalkan setiap hari dalam keadaan khusyuk dan bersih (berwuduk) sebanyak 500 kali pasti dijatuhkan martabat musuh atau lawan penentangnya serta dikabulkan hajatnya.
AR RAAFI'U             Ertinya Maha Mengangkat.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap hari terutama pada malam hari sebanyak 70 kali, pasti hartanya akan dijaga dari pencuri, perompak, penipuan dan sebagainya.
AL MU'IZZU             Ertinya Maha Menang dan memberi kepada yang dikehendakiNya.
KHASIATNYA:         Untuk menumbuhkan kewibawaan orang banyak apabila dibaca setiap hari sebanyak 140 kali.
AL MUDZILLU         Ertinya Yang Merendahkan atau Menghinakan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 75 kali kemudian sembahyang dan didalam sujud sebutkan namanya yang ditakuti itu, Insyaallah akan aman mereka daripadanya dan apabila dibaca 1000 kali pada tiap-tiap hari selama 7 hari, Insyaallah akan ditolakkan musuh daripadanya.
AS SAMII'U               Ertinya Maha Mendengar.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca 500 kali , setelah selesai sembahyang dhuha pada hari Khamis, maka doanya akan ditunaikan oleh Allah s.w.t. dan akan disembuhkan pendengarannya daripada penyakit tuli atau pendengarannya akan menjadi baik.
AL BASHIIRU          Ertinya Maha Melihat.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebelum sembahyang Jumaat dimulai sebanyak 100 kali pasti fikirannya akan bertambah cerdas dan hatinya akan terbuka.
AL HAKAMU            Ertinya Yang Menetapkan Hukum-hukum MakhlukNya.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap malam sunyi serta suci dari hadas dan najis sebanyak 68 kali, Insyaallah akan dijadikan hatinya tempat rahsia dan hikmah ilmu agama.
AL'ADLU                  Ertinya Yang Maha Adil.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setelah selesai sembahyang lima waktu 104 kali pasti ia akan menjadi pemutus hukum yang adil dan akan merasa tertarik hati orang lain kepadanya.
AL LATHIIFU          Ertinya Yang Maha Halus.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 129 kali atau 130 kali, Insyaallah usahanya atau perniagaannya akan maju dan akan merasa kejayaan dalam pekerjaannya.
AL KHABIIRU         Ertinya Yang Maha Mengetahui atau Waspada.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca selama 7 hari dan tiap-tiap hari sebanyak 812 kali, Insyaallah akan datang kepadanya rahmat dengan segala khabar yang dikehendaki.
AL HALIIMU            Ertinya Maha Penyayang dan Penyabar.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sesudah sembahyang 5 waktu sebanyak 88 kali pasti ia akan dipelihara dari pangkatnya, jabatan atau kedudukannya.
AL'AZHIIMU            Ertinya Maha Agung.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap hari sebanyak 12 kali maka Insyaallah penyakit akan segera sembuh dan akan terhindar dari kejahatan.
AL GHAFUURU      Ertinya Maha Pengampun.
KHASIATNYA:         Barangsiapa menuliskan atas orang yang sakit demam bacalah sebanyak 3 kali, Insyaallah akan segera sembuhlah ia.
ASY SYAKUURU     Ertinya Yang Sangat Syukur.
KHASIATNYA:         Apabila menuliskan sebanyak 40 kali oleh orang yang sesak nafas atau penat badan atau dhaif mata dan dihapuskannya dengan iri dan sapukan iri itu kepada badannya atau matanya dan diminumkan, Insyaallah akan mendapat berkat.
AL'ALIYYU               Ertinya Yang Maha Tinggi Martabatnya.
KHASIATNYA:         Apabila ditulis pada kertas dan direndamkan pada segelas air (tulisannya sebanyak 110 kali) kemudian airnya diminumkan kepada anak kecil, Insyaallah dia akan menjadi anak yang cerdas dan pandai.
AL KABIIRU            Ertinya Yang Maha Besar.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca dalam masa 7 hari sesudah melakukan sembahyang hajat sebanyak 1000 kali setiap malam, Insyaallah akan dikembalikan lagi jabatannya, pekerjaannya selama bukan dipecat kerana kecurangan atau kerana makan hasil rasuah dan lain-lain.
AL HAFIIZHU        Ertinya Yang Maha Memelihara.
KHASIATNYA:        Untuk menjaga keselamatan diri dari binatang buas atau dari hantu malam, dibaca sebanyak 99 kali pasti akan diselamatkan dan terhindar daripada segala gangguan tersebut diatas.
AL MUQI ITU           Ertinya Yang menjadikan makanan.
KHASIATNYA:         Untuk melepaskan rasa haus dan lapar dibaca selama terkena penderitaan itu (bacalah sebanyak-banyaknya) Insyaallah akan sembuh.
AL HASIIBU             Ertinya Yang Menghisab atau Menghitung.
KHASIATNYA:         Untuk menguatkan jabatan atau pekerjaan yang dipegangnya apabila dibaca setiap selesai sembahyang Subuh atau sebelum terbit matahari dan petang (sesudah sembahyang Maghrib), Insyaallah akan dijaga kedudukannya/jabatannya atau pekerjaannya. Bacalah sebanyak 777 kali.
AL JALIILU               Ertinya Yang Maha Agung dan Mulia.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap pagi (jam 2.30 pagi) sebanyak 73 kali pasti usahanya, pekerjaannya atau kedudukannya akan meningkat dengan sangat menghairankan.
AL KARIIMU            Ertinya Mulia atau Yang Maha Pemurah.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang mewiridkan pada tiap-tiap kali hendak tidur sebanyak 270 kali atau lebih, maka Insyaallah akan mendapat kemurahan dan kemuliaan dunia akirat.
AR RAQIIBU            Ertinya Yang Maha Mengamati/Mengintai
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 50 kali pada setiap hari, Insyaallah segala harta dan barangnya akan aman dari kecurian dan lain-lain.
AL MAJIIBU             Ertinya Yang Memperkenankan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setelah selesai sembahyang Subuh setiap hari sebanyak 55 kali, Insyaallah semua hajatnya dikabulkan oleh Allah s.w.t.
AL WAASI'U             Ertinya Maha Luas KepunyaanNya.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap pagi (waktu pagi, petang atau malam) sebanyak 128 kali pasti dilepaskan kesulitannya dan dipelihara dari orang yang hasad.
AL HAKIIMU            Ertinya Yang Maha Bijaksana
KHASIATNYA:          Apabila dibaca setiap pagi (waktu pagi, petang atau malam) sebanyak 300kali, insyaallah akan menjadi cerdas akal fikirannya sehingga dengan mudah akan menerima ilmu-ilmu apapun.
AL WADUUDU         Ertinya Maha Mencintai orang-orang yang beriman
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap malam sebanyak 11,000 kali pasti akan dikabulkan segala hajatnya dan akan dicintai orang dan mententeramkan keluarga dalam rumahtangga.
AL MAJIIDU             Ertinya Yang Maha Mulia dan Maha Luhur.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 99 kali, Insyaallah semuanya akan terasa aman dan tenteram semua anggota keluarganya.
AL BAA'ITSU           Ertinya Maha membangkitkan makhlukNya dihari kemudian.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 100 kali dengan tangan diletakkan didada, pasti Allah s.w.t.. akan memberinya lapang ilmu dan hikmah. 
ASY SYAHIIDU        Ertinya Maha Menyaksikan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap malam sebanyak 319 kali pasti akan menyedarkan orang atau keluarga selalu menentangnya atau membangkang.
AL HAQQU               Ertinya Maha Besar.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap hari, maka Insyaallah keimanannya akan semakin bertambah.
AL WAKIILU            Ertinya Maha Melaksanakan Urusan MakhlukNya.
KHASIATNYA:         Dapat menjaga ketakutan daripada marabahaya seperti bencana banjir, angin ribut, gempa bumi dan lain-lain. Maka banyak-banyaklah membaca khalimah ini dan juga apabila dibaca pada tiap-tiap hari atau malam sebanyak 66 kali atau lebih, Insyaallah akan dibukakan baginya pintu kebaikan dan rezekinya.
AL QAWIYYU           Ertinya Yang Maha Kuat.
KHASIATNYA:         Apabila dizalimi orang, maka bacalah sebanyak 1000 kali, Insyaallah akan dilepaskan ia daripadanya.
AL MATIINU            Ertinya Maha Sempurna KekuatanNya.
KHASIATNYA:         Untuk mengembalikan kekuatan terutama diwaktu dalam pertempuran, dibaca sebanyak-banyaknya (keduanya AL QAWIYYU dan AL QAWIYYU), Insyaallah kekuatan akan pulih seperti semula.
AL HAMIIDU            Ertinya Yang Terpuji.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setelah selesai sembahyanh Maghrib dan Subuh sebanyak 62 kali, Insyaallah segala perkataan dan perbuatannya akan selalu terpuji.
AL MUHSHII            Ertinya Yang Memperhitungkan setiap amal makhlukNya, dan Membalasnya.
KHASIATNYA:         Apabila dibacakan 20 kali kepada roti atau makanan lainnya kemudian kepada orang yang dikehendakinya,Insyaallah ia akan tunduk.
AL MUBDI-U            Ertinya Yang Menzahirkan MakhlukNya.
KHASIATNYA:         Untuk menjayakan segala yang dirancangkan, dibaca setiap hari sebanyak 470 kali, Insyaallah apa yang direncanakan itu akan terwujud atau berhasil dengan baik.
AL MU'IIDU             Ertinya Yang Mengembalikan.
KHASIATNYA:         Untuk mengembalikan atau mencari sesuatu yang hilang, dibaca setiap sebelum sembahyang fardhu lima waktu sebanyak 124 kali, Insyaallah dengan kehendak dan izin Allah s.w.t. akan kembali lagi.
AL MUHYI                 Ertinya Yang Menghidupkan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap hari sebanyak 58 kali, pasti akan memperolehi kemuliaan dan mengingkat darjatnya berkat nama yang dibaca.
AL MUMIITU            Ertinya Yang Mematikan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 490 kali atau lebih, maka Insyaallah akan dapat menundukkan nafsu dan akan berbuat taat.
AL HAYYU                Ertinya Yang Hidup.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 300,000 kali, Insyaallah akan terhindar dari penyakit.
AL QAYYUUM          Ertinya Yang Berdiri Sendiri.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca keduanya (Ya Hayyu Ya Qayyuum) setiap hari diwaktu malam yang sunyi sebanyak 1000 kali, Insyaallah akan dikabulkan hajatnya dan akan menjadi hartawan dan dermawan serta disenangi kawan dan disegani lawan juga besar kewibawaannya.
AL WAAJIDU            Ertinya Zat yang menemukan apa yang Dia kehendaki.
KHASIATNYA:         Untuk menumbuhkan kepercayaan pada diri sendiri.
AL MAAJIDU            Ertinya Maha Agung dan Mulia.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca  sebanyak 400 kali tiap-tiap pagi dan petang maka akan terang hatinya.
AL WAAHIDU          Ertinya Mendapat apa yang dikehendakiNya.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca setiap ba'da sembahyang lima waktu sebanyak 190 kali dalam masa satu bulan dan berpuasa pada hari Isnin dan Khamis, Insyaallah segala hajatnya akan dikabulkan dan akan diberi keturunan.
ASH SHAMADU       Ertinya Tempat bergantung bagi semua makhlukNya.
KHASIATNYA:         Untuk memohon apa saja yang dihajatkan. Dibacakan sebanyak 313 kali dalam waktu tiga hari (disertai puasa selama tiga hari juga),Insyaallah akan dikabulkan segala macam hajatnya.
AL QAADIRU           Ertinya Maha Kuasa atas segala sesuatu.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca sebanyak 200 kali setelah melaksanakan sembahyang sunat dua rakaat ketika dalam keadaan dha'ir, Insyaallah akan mendapat kekuatan.
AL MUQTADIRU     Ertinya Yang Sangat Kuasa.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca 100 kali setelah bangun tidur, Insyaallah ia akan mendapat hidayah dan petunjuk dari Allah s.w.t.
AL MUQADDIMU    Ertinya Zat yang mendahulukan.
KHASIATNYA:         Untuk menyegarakan apa yang diinginkan, dibaca setiap hari sebanyak 184 kali pasti dengan cepat tercapai apa yang diinginkannya dan barangsiapa yang mewiridkan / membacakan ketika masuk kemedan perang, Insyaallah tidak akan mendapat kemudhratan.
AL MUAKHHIRU    Ertinya Zat yang mengakhirkan.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang membacanya tiap-tiap hari sebanyak 300 kali atau lebih, Insyaallah akan dibukakan pintu taufiq dan taubat baginya.
AL AWWALU           Ertinya Yang terdahulu dengan tiada permulaan.
KHASIATNYA:         Untuk mendatangkan hajat, dibaca setiap hari sebanyak 37 kali, Insyaallah akan dikabulkan hajatnya.
AL AKHIIRU             Ertinya Yang kemudian dan tiada berkesudahan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca  setiap selesai sembahyang Isyak sebanyak 1000 kali, Insyaallah hatinya akan bersih dan bertambah kebaikan diakhir umurnya.
AZH ZHAHIIRU       Ertinya Maha Nyata.
KHASIATNYA:         Agar terbukanya segala ilmu, dibaca setiap ba'da sembahyang fardu sebanyak 1106 kali dalam masa satu bulan, pasti akan mendapat ilmu-ilmu yang jarang dimiliki oleh orang biasa.
AL BAATHINU        Ertinya Zat yang Maha Ghaib.
KHASIATNYA:         Untuk ilmu yang jarang dimiliki oleh manusia baisa, dibaca setiap ba'da sembahyang fardu lima waktu sebanyak 30 kali, pasti akan dikabulkan ilmu-ilmu yamg jarang dimiliki oleh manusia.
AL WAALIYY            Ertinya Maha menguasai dan mengurus semua urusan makhlukNya.
KHASIATNYA:         Agar terbuka hatinya, dibaca setiap pagi dan petang sebanyak-banyaknya, pasti hatinya akan terbuka atau futuh.
AL MUTA'AALII      Ertinya Yang Maha Tinggi.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca tiap-tiap hari siang atau malam sebanyak 541 kali, Insyaallah ia akan mendapat hasil yang baik dan mendapat darjat yang lebih tinggi.
ALBARRU                Ertinya Yang Maha Berbuat Baik.
KHASIATNYA:        Untuk memudahkan apa saja yang diinginkannya, dengan dibaca sebanyak-banyaknya.
AT TAWWAABU      Ertinya Maha Menerima Taubat.
KHASIATNYA:         Untuk mengembalikan kejalan yang lurus, dibaca setiap saat, Insyaallah akan berhasil segala apa yang diinginkan.
AL MUNTAQIMU     Ertinya Zat yang berhak membalas setiap perbuatan dosa dengan azabNya.
KHASIATNYA:         Untuk menolak perbuatan aniaya dari orang zalim, dibacanya sesuadah sembahyang fardu lima waktu sebanyak-banyaknya.
AL 'AFUWWU           Ertinya Yang memberi maaf.
KHASIATNYA:         Baca sebanyak-banyaknya setiap saat supaya disenangi manusia yang kenal padanya.
AL MAALIKUL MULKI               Ertinya Zat yang mempunyai kekuasaan.
KHASIATNYA:         Untuk mengawetkan pekerjaan atau mempertahankan jabatan atau kedudukannya, dibaca setelah selesai sembahyang fardu lima waktu ditengah malam sebanyak 212 kali, Insyaallah akan dijaga dari penjahat yang hasad padanya dalam hal pekerjaan, jabatan atau kedudukan.
DZUL JALAALI wal IKRAAMI    Ertinya Zat yang mempunyai Ketinggian Kemuliaan yang Sempurna.
KHASIATNYA:         Untuk mendatangkan hajat, dibaca setiap hari sebanyak 65 kali dalam masa satu bulan, Insyaallah akan dipenuhi segala hajatnya.
AL MUQSITHU        Ertinya Yang sangat Adil.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca 209 kali atau lebih, Insyaallah akan terpelihara dari was-was syaitan laknatullah dalam ibadah.   
AL JAAMI'U             Ertinya Yang Mengumpulkan.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang membacanya tiap-tiap hari sebanyak 300 kali, Insyaallah akan dikumpulkan segala maksudnya.
AL GHANIYYU        Ertinya Yang Maha Kaya.
KHASIATNYA:         Apabila dibacakan pada orang yang sakit atau mendapat bala dirinya dan orang lain sebanyak 1060 kali, Insyaallah akan segera sembuh dari pemyakitnya.
AL MUGHNII           Ertinya Zat yang memberi kekayaan.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca pada tiap-tiap hari sebanyak 1000 kali, Insyaallah akan memjadi kaya berkat kurniaan Allah s.w.t.
AL MAANI ' U          Ertinya Yang menolak bahaya dan lain-lain.
KHASIATNYA:         Untuk menolak perlakuan orang jahat dan orang zalim. dibacakan setiap ba'da sembahyang sunat Subuh (sebelum fardu Subuh) sebanyak 161 kali, Insyaallah akan selamat dari perbuatan mereka itu.
ADH DHAARU        Ertinya Yang menyampaikan mudharat.
KHASIATNYA:         Untuk menyembuhkan penyakit (yang bertahun-tahun tidak dapat disembuhkan) asma ini dibaca setiap hari sebamyak 1001 kali, Insyaallah dengan izin dan kehendak Allah s.w.t. penyakit tersebut akan segera sembuh.
AN NAAFI ' U          Ertinya Yang memberi manfaat.
KHASIATNYA:         Untuk menyembuhkan penyaklit dan menghilangkan kesusahan, asma ini dibaca setiap hari, Insyaallah akan berhasil. Juga barangsiapa yang berzikir dengan hati ketika jimak dengan isterinya, Insyaallah isterinya itu akan menaruh belas kasihan yang sangat dalam dan akan diberi anak yang soleh.
AN NUURU              Ertinya Yang menerangi.
KHASIATNYA:         Apabila dibaca pada tiap-tiap hari siang atau malam, Insyaallah akan diterangkan hatinya dan anggotanya.
AL BADII ' U            Ertinya Yang menciptakan yang belum wujud sebelumnya.
KHASIATNYA:         Untuk tercapai apa yang telah direncanakannya asma ini dibaca setiap ba'da sembahyang fardu sebanyak 500 kali, pasti akan berjaya apa yang direncanakan.
AL BAAQII               Ertinya Maha Kekal.
KHASIATNYA:         Untuk mengawtkan pekerjaan atas usahanya, baca asma ini setiap saat banyak-banyak, pasti pekerjaannya awet (kekal), jauh dari kerugian dan kejatuhan jumlah, Insyaallah.
AL WAARITSU        Ertinya Yang kembali kepadaNya sekali makhluk.
KHASIATNYA:         Asma ini untuk memajukan usaha apabila dibaca setiap  malam sebanyak 707 kali, Insyaallah usaha akan maju.
AR RASYIIDU           Ertinya Yang Memberi Petunjuk.
KHASIATNYA:         Untuk menambah kecerdasan berfikir, asma ini dibaca setiap pagi dan petang.
AS SABUURU           Ertinya Sangat Sabar.
KHASIATNYA:         Barangsiapa yang berzikir sebanyak 100 kali pada tiap-tiap hari sebelum tebit matahari, Insyaallah ia tidak akan dapat bala pada hari itu, juga untuk membangun jiwa besar dan sabar dalam menghadapi segala urusan asma ini dibaca setiap saat terutama dalam menghadapi segala kesulitan masalah apa saja, pasti segala urusan akan berhasil dengan baik.

***SO IBU2 NYANYI KAN LA LAGU INI KETIKA TIDURKAN ANAK, INSYAALLH ANAK AKAN MENJADI ANAK YNG SOLEH & SOLEHAH..AMINNN...***

Posted in | Leave a comment

OUTING DAY!!!

Fuhhh...still tired...
just went back from my hubby house in Shah Alam...
before that, bawak Sheena ke Klinik utk follow up condition dier
yang baru jerk baik dari demam & cirit Birit...
Alhamdulillah..demam da reda..cirit birit lak da mula kurang x
sekerap sebelum nie..kalau x letih asyik tukar Pempers jerk..

After check up tetibaEn.Hubby ajak ke Tasik..
huhu..da lamer x ke tasik Shah Alam..
kalo dulu time study rajin la dok berjogging kat saner..
tapi skrg..harammm jogging pun da lama x buat da...
dok berjogging dalam umah jerkk...kuikuikui
Bwk Sheena main playground kat situ...
x ramai org sbb hari nie workday!!!




lepas da puas sheena kat playground..
terus gi tgok ikan..huhuh..carik Nemo tapi da xder
tanyer tokei, tokei jwb da sold outt..huhuh
sodeh jerkk baru nak beli..kekekeke



 huhuhu...fishhh...

 

tgok hamster nie..kekekek...cute jerkkk

 

kakakk..kakakk!!!! bkn kakak sayang tort-ties

Posted in | Leave a comment

TESCO, TESCO, TESCO!!!

Hahahah...kalau CELCOM ngan DECO,DECO,DECO...
tapi aku dgn TESCO, TESCO,TESCO!!!heehehe
Last Weekend, merupakan hari pertama berbelanja utk bulan Januray di Tahun 2010 nie...
Org sibuk shopping kat Shopping Mall, aku sibuk Shopping di TESCO..
TESCO pun Shopping Mall gak perr..kekeke..


Antara azam this year, nak cuba kurangkan belanja bulanan...(buleh kerrrr ngenngeee)
(cuba,try, test..insyaallah bolehh)
sebabkan tanggungjawab sepenuhnya kepada En.Hubby..
so baiti pu terpaksa lah bijak berbelanja kan..
terpaksa la berbelanja mengikut kadar yang sepatutnyer...
TESCO nie alhamdulillah pada baiti semua barangnyer murah2 berlaka..
terutama skali brg2 basah...walaupun x  semurah pasar pagi kat kalng nie..
tapi biler pkir balik nak harungi jam kalng yg teramat la sgt..
so baik ke TESCO ajer...huhuhu..En.Hubby x sanggup nak redah jam..(bkn aku erkkk..heheh)
da penat mebeli semua keperluaan yang penting...
perut lak dok berjoget shuffle...sebelum balik melantak la dulu KFC...
waa..lamer giler lak aku raser x perkena KFC..





*chinot teruja tgok lighting*

da makn kenyang aper lagik "ca'alip'boot" laaa...huhuh


Posted in , | 3 Comments

MANER SIKAP 1 MALAYSIA!!!!!

Assalamualikum semua...hati nie raser mcm nak marah pun ader..
tapi aku beristigfar bayak2...sedarkan aper yg dah berlaku...
dengan keadaan dunia skrg nie...susah utk aku nak tunding jari salahkan sesiapa..

Sebenarnya aku td sedang aku dok sibuk melayari alam maya nie.
sibuk dok megecek saper yg blogwalking kat umah aku nie..
tertiba aku terperasan satu umah nie...
(leh ar carik sendiri  di my shoutbox kalo nak tau)


Masyaallah...sebagai muslim memang aku amt marah skali dgn tuan empunya rumah tue...
tapi apa yang aku mampu buat...
hanya lah sebarkan kepada mereka2 yang beragama islam...

paling aku terkejut adalah snapshot from facebook tue...
aku pun cuba ker FBnyer...
tgok kat wall dier..hmmm no komen...
Alhamdulillah Permohanan maaf secara terbuka telah dilakukannyer...


Pada aku perkara seperti ini dah lamer terjadi..
dari zaman nabi lagi...pelbagai perbuatan hina yg dilakaukan..
hmmm...da x dapat aku nak katakan nyer lagi...
sedarlah wahai umat bumi sekalian...
sesuangguhnya kita sudah menghampiri kiamat...
pada masa ini aku rasa kita perlu pertingkankan amalam & iman diri sendiri
untuk bekalan di hari yang kita sendiri tidak tahu bila akan berlaku..

Renungkanlah & buat lah penilain sendiri...
Allah maha mengtahui aper yang terjadi..
semua hukuman bakal diterima oleh semua umat bumi 'diSana' nanti...

Posted in | 3 Comments

AJL 24..Hebat, Hangat & Mantap



Sambil dok menonton AJL24 yg sangat hebat kali nie...
tangan yang gatal nak buat satu entry tentang AJL kali nie..

Persembahan pembukaan yg amat mantoppp + melotop
dari Datok Siti dengan gandinagan Lan (the Typewiter) dulu (Meet Uncle Hussein)
barisan finalist nyer pun sama2 hebat belaka..
susah nak agak sape yg menang kali nie...
tambah pulak kali nie da x der ketogeri lagikk..fuhhh...
memang sukar la utk juri2 pada mlm berprestig nie nak decided who the winner is..

Pengacara lak....fuhhh..bukan main lawak lagik...
FBI bukan main syok dok kenakan Ally..
Di pentas dia kenakan Ally Iskandar..
Di konti lak dier kenakan si Fafau...huhuh..
mmg notty betui la FBI nie..heheheh

Dah lamer x dengar lagu2 pop yeh yeh era 60an kan..
penampilan Dato Jeffry Din memeriahkan lagi kehangat AJL24 mlm nie..
anak aku si Sheena yg x sihat nie tgh tido leh bangun dgar lagu Dato Jefrry Din nie..
(siap dtg dekat ngan Tv n goyang2 kan badan dgn slow nyer sbb x larat..
tp gagah gak nak menari..heyysshh)
Kemudian penampilan Disco Pop
Jay Jay...dengan rambut alfronyer, seluar ketat kembang bwh..
huhuhu...so retrooo....i just love retro..best ever music okiess...
Era Rock Kapak pulak...
Phewwwiitttt...Search mmg hebat...
rambut sejibik maser time kegemilangan diorg..hahah
teringat lak aku dgn lagu2 'Bulan Madu di awan biru, Pawan, Isabella'
lagu yg hidup di zaman sekolahku...
Meet Uncle Hussein penampilan rock era kini...
saper lak vocalis dier tue yerkk siap tutp muker lagikkk...
suara mcm black jerkkkk yg rambut pendek tue kan..heheh kantoi...
terjahan by me..kekekek

so siapa pemenagnyer??
aku mengaharpkan Bunckface menjadi juara..huhu
tah kenapa tah minat sgt aku dgn Bunckface..
bukan sebab vokalis nyer yg cute tue..heheh
pada aku lagu2 diorg mmg tip top...

Vokal terbaik : Black 
huiiuihhhh...memang berbaloi dier menang Mentor..
terbukti Black memang hebat, mempunyai vokal yg paling hebat kini
selepas Jacliyn Victor..
Persembahan Terbaik : Aizat 
persembahan Budak2 sekolah tue mmg idea yg sgt berbaloi...
Tempat Ketiga :Faizal Tahir
sakit2 buat persembahan..hasilnyer sgt baguss kan...
walaupun tempat ketiga...puas hati gak perr..
Naib Juara : Yuna
lagu Dan Sebenarnya...pertama kali masuk juara lagu
terus menang tempat kedua..fuhh...
Juara Lagu ke-24 : Aizat...dgn lagu Pergi
waaaaa.....tribute to all the Malaysian Lagenda..
Bonus New Year utk Aizat & Kompose serta penulis lirik nyer...
waaa...berbaloi baloi...

Selesai sudah..AJL ke-24 kali nie..
Overall..memang gempak & best skali...
pada aku semua yg membuat persembahan mlm nie
adalah hebat2 belaka...
so see you AJL next year..
Gudd niteee alll

(jgn luper sambil membaca sambil clik Nuffnang okieee... :)=
and also Nang me on INNIT 
click here for nang me




Posted in | 11 Comments

INNIT POST...pls nang me..

to all Nuffnanges...Innit post...
nang me there
click here for nang it


jasa anda amt dikenang...heheheheh

Posted in | Leave a comment

SHEENA DEMAMM!!!!

Huuihh aper kan daya bila tgok anak demam...
tak leh buat keje woooo....
meragam,mkn x nak,minum susu x nak...
nasib arinie sheena da nak mkn...
risau gak kalo2 harinie sheena still x nak mkn nie...
perut yg boncet da kempis da...
sure berat badan sheena turunkan...
kali nie sheena demam mmg teruk..
sampai x larat nak bagun langsung...
kesian jerk tgok bile dier yg sentiasa aktif  tetiba dok terbaring jerkkk....
aper pun cepat sembuh yerk sayang....

Posted in | 6 Comments

GILER FILEM HIDHUSTAN!!!!!

Adakah anda giler filem Hindhustan?
hahaha soalan cepu emas utk diri sendir...
kekekekek..
sayaep bukan salah seorg yg giler ngan filem Hindhustan nie..
tapi minat tue ader la...
hahahhahha
(ngaku pun)

bukan nyer aper...filem diorg nie byk
menonjolkan kekeluargaan,kasih sayng,cinta,hasat dengki,dendam
dan banyak lagi la...
pendek kata semua nya ader dlm filem Hindustan nie..
antara filem2 yg telah menarik minat saya itu
byk sgt...
  • Hum Sath Sath Hei
  • Davdas
  • Mann
  • Mujhie Doss Ka Rogie
  • Kabhi Kushi Kabhi Gham
  • Dhil Cha Ta Hei
byk lagi lerk...huhuh..
nak kena bukak laci tgok DVD,CD yag ader kot...
kekekek
(nampak sgt giler Hindustan nie...hahhaha kantoi baiti)
ader org akan malu biler ckp dier minat Filem Hindustan nie...
tapi sayerp x malu...kekek
perlu ker malu...org nak ajuk ker ckp aper ker...
lantak ler...da itu yg kita minat..
x kan org nak halang kot kan kan kna...
heheheh..
so saper lagik yg minat filem hindustan nie...
raser nyer ramai kot..
bkn sayerp sorg jerk kan...
tepuk dada tanyer selera..

Posted in | 3 Comments

NEW ARRIVAL - SMOOCH

Salam...SMOOCH
kembali dgn Koleksi Tudung Hawa & Munawarah terbaru..
aper tunggu lagi cepat ke SMOOCH



Posted in | Leave a comment