Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers

Followers

'Hati saya luluh'

Aku betul2 x percaya apa yg aku dengar dalam berita tadi...
x puas hati aku siap search kat internet nie...
waaa..betul ka aper yg aku baca nie...
walaupun aku x der apa2 hubungan kekeluargaan dgn benjy nie...
siapalah aku sekadar meminati lakonannyer & kak yan shj...
setelah aku baca...aku harap Kak Yan tabah menghadapi dugaan & ujian allah nie...

aku faham benar perasaan dia...kerana aku & keluarga juga pernah melalui situasi seperti dia...
x perlu lah aku cerita siapa....moral of the story...sentiasa lah kita perhatikan tingakah laku anak2, ahli keluarga atau kwn2...bkn la sampai nak jaga tepi kain...cukup la sekadar pengetahun kita..
supaya tidak berlaku perkara seperti ini...

Di dalam Berita Harian hari ini - 'Hati saya luluh' - Azean Irdawaty memberitahu biar apa pun yang berlaku, anaknya Khaeryll Benjamin Ibrahim (Benjy) tetap "anak mama".

Akhbar-akhbar semalam telah melaporkan tentang penahanan seorang artis lelaki dengan teman wanitanya oleh polis kerana disyaki mengedar dadah. Di kediamannya, polis menemui 800 gram kokain bernilai RM650,000 dan 1.4 gram syabu bernilai hampir RM2,000. Di situ, turut ditemui peralatan yang dipercayai digunakan untuk memproses dadah. Mereka ditahan reman sehingga Khamis depan.

Tambah Kak Yan, dia cuba menemui Benjy tetapi tidak dibenarkan polis. Hanya peguam keluarga dibenarkan berjumpanya.

Menceritakan perasaannya saat menerima khabar anaknya ditahan kerana disyaki mengedar dadah, Kak Yan memberitahu dia seakan tidak percaya. Pelbagai persoalan bermain di fikirannya - bagaimana anaknya boleh terjebak dalam kegiatan itu, adakah kerana dorongan orang serta di mana kesilapannya sebagai seorang ibu.

“Kak Yan belum tahu apa hikmah di sebalik ujian ini. Tetapi Kak Yan redha dan tawakal, hidup mesti diteruskan. Semoga Allah mengadili Benjy seadanya."

This entry was posted in , . Bookmark the permalink.