Followers

TIADA TAJUK...!!!

Selasa lepas mengejarkan diri untuk pergi buat pasport utk anak dara aku sorg nie...
Plan memang nak gi awal pagi la sebab takut ramai umat yg nak buat pasport gak..
Penat menunggu En.Hubby yg ader kejer..last2 kuar pukal 11am..
nasib baik la nak buat dekat subang nie jer...
memang la x ramai org...tp kalo dtg awal rasanya by tengahari tue dah dpt dah pasportnye..
Dari kul 11am tue dok amik borang then isi..
at the same time bawak sheena gi amik gambar utk pasportnye sekali..
dah settle isi borang semua..terus gi kaunter utk amik no. giliran lak...
Adoi...menunggu ka? Shena pun aper lagik bukan boleh di pegang or berdukung...
nak lepas bebas berlari kesana sini...yang letih mengejarnya aku lerk...
sementara dok tunggu daddy tunggu giliran..terpaksa la aku bawak sheena berjalan2 dkt kawasan tue 
supaya dia x mengamok sebab bosann!!!
letih gak dibuatnya...nak wat cam ner...hahahaha..
ader la dlm 1jam pastue turn utk submit form pun sampai...
da saubmit tunggu lak turn untuk membuat pembayaran...
adoiii hai tunggu lagi kerr...!!!!
da letih dgn lapor pun ader...Sheena pun da mula menunjukkan kebosanan dia...
after 1hour baru dapt buat pembayaran...
adoi hai nak byr pun amik maser lama ker...!!!

sattle bayar terus kuar gi lunch kat kawasan situ jer...
melantak kat Kopitiam Subang Airport!!
aku n hubby mengorder nasi goreng jerr...
ingat kan sodap!! alahai rasa mcm nasi goreng mamak jerrr...
maner tak nyer tokeh kedai tue pun mamak...
padan la masakan pun ala-mamak gak la...huhuhu...
dok lepak2 kat situ dlm 1jam..sbb after 1hour dia suruh dtg balik utk amik pasportnyer...

masuk dalam keter sheena pun aper lagi...
terus terlena...maner tak nyer da penat + kekenyangan tidor la dia....
sampai jerk kat Immigration, En hubby masuk pastue kuar balik..
Aik kenapa lak nie...rupanya system lak offline...
heeysshhh...dlm nak cepat tue ader ajer yg x kena...
dok menunggu lah aku dlm kete dulu...
mata aku pun ngantok gak...then aku tanya hubby ofline lag ker?
hmm..offline lg...aku pun mengajak dia gi pos barag dulu la...
kang lambat lak...after pos brg, datang balik kat immigration tue..
diorg kasi secara manual...mengunggu gak la sbb yang dtg tghr utk buat pasport tue
semua kena tunggu turn secara manual utk amik pasport yg dah siap....
lama gak la menunggu...akhirnya dapat gak....
jam dah pukul 5.30ptg...sampai umah aku dah letih giler...
ingat nak baring jup...dapat lelapkan mata sekejup pun jadik la...
tp x leh...sheena dok kaco lak...adoii..terus sakit kepala aku dibuatnya...


Ini dia cik Sheena nyer pasport...lama menunggu!!!
amik ko gambor melopong n senget!! arrghhh lantak la...
janji ader pasporttt....so jumaat nie leh la turun s'pore...
huhahahahahaha!!!

moral of the story...siapa nak gi buat pastport dtg la awal pagi...
nnt jadi mcm aku nye kisah nie...kalo buat pasport kita sendiri x per la lagi...
nie ngan anak lagi...haruu weehhhh!!!
adeehhh!!!

adiooossss....

This entry was posted in . Bookmark the permalink.

4 Responses to TIADA TAJUK...!!!

adianiez AIDA said...

chumel nyer sheena.
melopong pun, melopong la.
janji chumel & bleh holiday s'pore :-D

Baiti said...

hahaha...tue melopong terkejut ngn flashh...hahahaha

QuEeN Of 2 Heroes said...

tu la..nak wat passport anak kecik mmg kena dtg awal pg...lama gak nak siap...huhu lama x singgah sini..hehe ;p

Baiti said...

tue la pasal...huhuhu....ckp jer diorg da leh siap kan dlm tempoh yg singkat...tapi still lambat gakk!!!! kena complaint kat pak najib nie...hahahahaha